Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Min dagbok

Registrerad: 2004-07-21

Söndag.

11:00. Banan.
11.00-12.15. Gym; Biceps och bröst. Intervall-träning (20 min.)
~13:00. Lunch; Kyckling / Kött. Sallad, tomat, gurka, äpple (skivat i salladen).
~16.00: Fika; liten bit äppelpaj (ingen grädde), Loka citron.
~18:00: Middag. Kött med ris. Salladsbuffé (som tidigare på dagen, utan äpple)
21:00 Äpple

Lite halvskumm dag med tanke på att man vaknar sent, springer iväg till gymmet med endast en banan i magen. Men det känns bättre för mig, "känner mig lättare då". Äppelpajen är väl inte det optimala för viktminsking, men man måste unna sig en bit. Annars blir mormor & co oroliga.

Måndag.

Sjuk, så ingen innebandyträning för mig idag.

Däremot tog jag en 45 min. promenad.

07:30. Havregrynsgröt+mjölk. Två grova bröd m. skinka.
11:30. Köttfärs m. ris. Tomat.
~15:00. Äpple.
~19:00. Chili con carne.
~21:00. Frukt av något slag.

Hoppas på en bättre dag imorgon!

Tisdag.

Fortfarande sjuk, inget gym eller promenad för min del idag heller, även om jag är på väg "upp" igen.

08:00. Havregrynsgröt m. mjölk & en skivad banan. Två grova mackor med en skink bit på varje.

12:00. Gorby's pirog m. äpple. (Orkade inte mer.)

15:00. Banan.

18-19:00. Chili con carne. Gurka och tomat.

Ingen motion idag.

Hur "dåligt" är en gorbys pirog egentligen? Låg på ca. 350 kcal. Inte så mycket för en lunch...? Drygade ut det med ett äpple dock.

Från: Linköping
Registrerad: 2003-02-20
Webbsida

Ptja det är väl ingen höjdar sammansättning, vitt frasigt bröd = högt GI, lite protein och hög andel mättat fett..

Onsdag.

Känner mig bättre idag; blir en långpromenad, ingen innebandyträning, vill inte riskerna nåt inför helgen.

07:00. Havregrynsgröt, två rågbröd med skinka & sallad
11:00. Salladsbuffé, knäckebröd, glas juice, ris.
11:00-12:00. Promenad.
15:00. Banan.
18:00 Kycklingfilé, sallad.
21:00. Äpple.

Från: Vetlanda
Registrerad: 2004-06-24

Jag är vell ingen expert om det kanske låter så, men du bör nog kanske ta något extra i dina mellan mål såg att det gick många timmar mellan dina måltider...man brukar säga att var 2.5 -3:e timme ska man äta något iallafall då gäller även de mellan mål

...mmm...banan är super bra men det ger inte så mycket under dessa timmar då du inte äter något så försök kanske öka på mellanmålet med någon mer frukt och en juice kanske någon macka om det finns plats för han förståss...

man ska inte tvinga i sig maten utan då är det bättre att vänta tills man blir något hungrig...Sedan finns ju dessa olika protein & kolhydrats baren...lite dyra och har en konstig smak men någon gång ibland kanske...perfekt som mellan mål....

Lycka till i fortsättningen

Jag har börjat med proteintillskott på kvällarna.

Ssaken är den att jag äter tidig lunch, så ett mellanmål på förmiddagen känns överflöädigt. Det är fyra timmar mellan frukost o lucnh. Sen försöker jag ta en banan eller nåt innan middagen... Men ska försöka käka lite mer vid mellanmålet.

07:00; havregrynsgröt m. solrosfrön. rågbitar (av surdeg, surdeg är det bra!?!?) m. skinka o sallad.
11:00. Får se vad det blir...
14:30. Banan.
Middag; PANNKAKA. Känner mig värdelös, men farmor ska bjuda, så...
Kvällsmål; proteindrink.

Ska köra träning, därför kör jag med proteindrinken.

Blir ett pass för rygg & mage.

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB