Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Tjenare!
Jag tränar ca 4ggr veckan. Jag är är ganska smal men endå muskulös. Mitt mål nu är att gå upp i vikt och bli lite större därför tänkte jag börja ta gainers. Jag föddes med bara en njure och jag fick nyss veta att om man överdoserar gainers är det farligt för njurarna. Hur påverkar detta för mig? kan jag ta gainers endå? eller måste jag bara vara extra försiktig? Om du har några bra tips på att träna bröst så skriva gärna ner dem också. Tack på förhand
Ta kontakt med en läkare även om expertisen i detta forum är väl underrättade så är ändå en läkare en säkrar käll iaf när det gäller detta.
Jag tror inte en normaldos gainer är farligt eftersom en vanlig måltid kan innehålla ännu mer protein. Har du problem med proteinrik mat?
Tjenare!
Jag tränar ca 4ggr veckan. Jag är är ganska smal men endå muskulös. Mitt mål nu är att gå upp i vikt och bli lite större därför tänkte jag börja ta gainers. Jag föddes med bara en njure och jag fick nyss veta att om man överdoserar gainers är det farligt för njurarna. Hur påverkar detta för mig? kan jag ta gainers endå?
Hej!
Den diskussionen måste du ta med din läkare, ingen annan! Nedsatt njurfunktion (som vid t ex svår diabetes/dialys eller en aktiv njure) brukar ofta innebära vissa restriktioner beträffande proteinintag.
Lycka till!
Susanne
aj då ta lungt med det mesta du borde inte ta kreatin iaf