Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
100 ml färdigblandad Fun Light ger 1 kcal. Blir den osutspädda saften då 10 kcal per 100 ml?? Eller räknar jag fel? Den blandas 1 del saft och 9 delar vatten.
Nope du har räknat rätt, 10kcal. Men 10kcal är väl knappast några enorma mängder kcal. ;)
Nä, jag bara undrade :)
Synd bara att den inte smakar riktigt som vanlig saft har liksom en lite besk/bitter eftersmak =(
Det är aspartamet du känner smaken av,
men man är olika känslig för den smaken...alla verkar inte känna av den lika mycket.
jag känner inte av det alls kan jag säga =)
en del tycker juh Cola Light smakar skit.. jag känner ingen skillnad frutom att det är mer kolsyra =)
precis det jag menade :)
Ok konstigt att asprtam smakar bitter/beskt då det ska vara 200 gånger sötare än vanligt socker
Jo men det kanske går på andra receptorer på tungan också.
Jaja är man uppväxt på go sockre så är man väl fast =(
Innan drack jag bortåt 3-4 liter Coca Cola i veckan (innan jag började äta nyttigare och träna). Sedan började jag dricka Light... och efter 2-3 veckor tyckte jag den smakade helt ok... sedan det här med Aspartam... jag tycker det beror helt på vad man stoppar det i...
Dricker jag nått med mycket aspartam så smakar det aspartam i munnen i flera timmar efteråt... Lite olika hur man tål det.
// Patrik