Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Väldigt Offtopic. Men,Sjukt fel med uppkoppling eller domän.

Från: Gbg
Registrerad: 2003-08-05

Jag har inte kommit in på denna sida på flera dagar, och efter radering av hårddisk  och andra drastiska åtgärder så visade det sig att problemet inte ligger hos mig utan hos nån leverantör, inte telia utan förmodligen där Matti eller nån abonnerar på domänen eller motsvarande..
Jag har först kommit hit nu efter att installerat ett program som gör att min Ip hoppar mellan andra servrar och maskerar det eller nåt och tar andra vägar, men telia support sa att dom ej heller kunde komma i kontakt med sidan i fråga, dock så kunde dom det i morse när jag talade med dom första gången..
Maken till märkligt problem har jag aldrig varit med om.
Så, Matti kan du kolla med din leverantör och säga att du har problem, för det är inte bara jag utan en hel del som inte kommer fram till din sida, i alla fall enligt telia, telia kan inte göra något för dom tappar spåret i usa eller nåt dessutom äger dom ju inte det nätet..

Fan vad problem jag har haft, jag har även skickat ett par mail till dig Matti, men du har ju ínte svarat än så jag antar att du avfördat mig som något knäpp och vimsig eller nåt.. :-)

Vänliga, utmattade hälsningar, Seven tenths... :-)

Registrerad: 2003-07-27

Felia kan också ha gjort en stor tabbe dom brukar inte vara glada på att erkänna det. kul att du är tillbak iaf =)

Felia kan också ha gjort en stor tabbe dom brukar inte vara glada på att erkänna det. kul att du är tillbak iaf =)

Jag tyvärr så är det inte hos dom som felet ligger för jag har suttit i telefon med dom väldigt länge för att komma fram till vad det kan vara..
Det är fortfarande fel också, jag är tvungen att surfa via andra servrar vilket gör att min uppkoppling blir pisskass bara för att komma till denna siten..
Hoppas Matti kan snacka med sin leverantör och få ordning på detta.. Det är ju inte bara jag som är drabbad, men för modligen bara jag som fattat att det är ett fel, andra får bara fel meddelande om att siten inte finns mer...

Registrerad: 2003-01-29

Det är ju inte bara jag som är drabbad, men för modligen bara jag som fattat att det är ett fel, andra får bara fel meddelande om att siten inte finns mer...

Que?? Jag skriver inte ofta här, men jag läser varje dag - och hittills har jag inte fått några felmeddelanden alls som gäller den här sajten! (Kanske beror det på att jag INTE har Telia som internetleverantör...)

Det är ju inte bara jag som är drabbad, men för modligen bara jag som fattat att det är ett fel, andra får bara fel meddelande om att siten inte finns mer...

Que?? Jag skriver inte ofta här, men jag läser varje dag - och hittills har jag inte fått några felmeddelanden alls som gäller den här sajten! (Kanske beror det på att jag INTE har Telia som internetleverantör...)

Som sagt, det är inte telias fel, utan kan drabba vem som helst..
Om du fortfarande är här så är det ju inte fel, eller..
Felmeddelandet är i form av samma sida som kommer upp om man skulle skrivit in fel adress eller att någon site inte finns helt enkelt (är ju samma sak igentligen) så alltså kommer man inte få reda på om det är så många fler som inte hittar hit för jag tvivlar på att folk lägger ner den energi på detta som jag just gjort..
Så alltså en gång för alla, alla "joltcoledrickande startrekfans" denna gången var det inte Telia så gå hacka lite på microsoft om begäret faller på igen...
/Seven... - Bitsk som vanligt.. :-)

Sluta skydda felia det är inte bra för din image =>

Registrerad: 2003-07-14

Jag har i alla fall inte haft några problem.

Sluta skydda felia det är inte bra för din image =>

Nej du har rätt, ;-) men jag försöker bara få fokus på problemet i fråga, och faktum är att jag har alltid tyckt det är lite löjligt att var imot allt "storföretagande"bara för att det är inne typ.... men men smaken är som baken.. :-)

/Hultan..

inte imot storföretag men telia och jag har haft många duster försökte pracka på mig en telefon räkning på 6000kr som jag skulle ha ringt för under en månad då jag inte ens bafann mig i landet.

inte imot storföretag men telia och jag har haft många duster försökte pracka på mig en telefon räkning på 6000kr som jag skulle ha ringt för under en månad då jag inte ens bafann mig i landet.

Ja, jag har haft mina duster med, denna kan räknas till dom..men jag har alltid faktiskt kommit ur sammanhanget nöjd än så länge(inte denna dust inräknad än)
Men men, hoppas Matti ser detta snart och kollar upp om han kan göra något..

/seven..

mer off topic ska to bort det snart men gå in på tråden mått ? skriv in lite mått jag vill ha nån att tävla med om du inte är allt för grov förståss =)

Från: Oskarshamn
Registrerad: 2003-09-19

det kan vara något tillfälligt php fel i forum koden...?
träffat på de i div. forum i php kod.

det kan vara något tillfälligt php fel i forum koden...?
träffat på de i div. forum i php kod.

ok,ja jag har ingen aning?! Vi får väl se vad matti lyckas klura ut..
:-)

Administrator
Från: Stockholm
Registrerad: 2002-02-23

Det finns ingenting jag kan göra, du verkar vara ensam om att ha drabbats. Jag har hittils frågat 15 Telia-användare och för alla dem har det fungerat bra att komma in på sidan. Trafikmängden till sidorna har varit relativt konstant under den senaste veckan, det är alltså osannolikt att det skulle vara något fel hos webbhotellet eller hos Telia.

Det finns ingenting jag kan göra, du verkar vara ensam om att ha drabbats. Jag har hittils frågat 15 Telia-användare och för alla dem har det fungerat bra att komma in på sidan. Trafikmängden till sidorna har varit relativt konstant under den senaste veckan, det är alltså osannolikt att det skulle vara något fel hos webbhotellet eller hos Telia.

Ok, no worries, jag har ju lyckats ta mig hit endå, och har du inte fler problem så spelar det ju ingen roll.. Tack endå..
Nu använder jag mig av ett program som skickar ett annat ip nr en annan väg fär att lyckas ta mig hit..
Konstigt problem alltså.. men som sagt tack en då Matti..

Seven.

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB