Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Twinlab kostillskott?

Från: Uppsala
Registrerad: 2003-08-18

Ni som kör/har kört med nåt tillskott från dem., vad tycker ni?!-resultat?
Själv kör jag med SUper mass fuel o gick upp en hel del första veckan..;-)

Från: Umu
Registrerad: 2003-05-21

När man käkar Super Mass Fuel har jag hört att stor del av viktuppgången var ökad fettmassa. Var inte meningen att skrämma dig med detta men...

Registrerad: 2003-08-16

När man är i muskeluppbyggnadsfasen är det klart att en del av viktuppgången består av fett, det får man räkna med. Det är ju därför man "måste" deffa sedan.

Det finns inget som säger att man går upp mer i vikt av gainers än om man bara äter mat, det är det totala kaloriintaget som spelar roll. Eftersom gainers är väldigt kaloririka (det är ju meningen med dem) så går kaloriintaget upp en hel del.

Hahha..ojj det är klart att man går upp i vikt..vad trodde du om kostillskott egentligen..lol!

Registrerad: 2003-04-29

det beror väl helt på vilket kosttillskott man tar ;)

Från: Linköping
Registrerad: 2003-02-20
Webbsida

Varför ska man gå upp i fett när man är i muskeluppbyggnadsfasen?

Äter man korrekt och tar rätt tillskott så går man väl ändå bara
upp i muskler, tycker det är onödigt att gå upp i fett och musklersamtidigt
när man ändå vill ha bort fettet sen?

blir lixom merjobb känns det som

hyfsat svårt att gå upp enbart i muskler när kroppen behöver fett^

Webbsida

Du blir inte fet av fett du blir fet om du äter mer kalorier än vad
du förbrukar.

Registrerad: 2003-09-08

precis

Registrerad: 2003-07-14

Det finns ju dom som är "fit" även under "bultider", själv ser jag ingen anledning att "tokbulka" när jag sedan ändå måste deffa bort fettet. Då skyndar jag hellre långsamt och slipper deffa, beror väl kanske på hur lätt man har för att bygga. Blir väl dessutom svårare ju större man blir.

Webbsida

jag har svårt för att bygga då jag är lång och smal... men jag försöker så gott jag kan nu iaf!.. det får ta den tid det tar.. stor ska jag bli!

Registrerad: 2003-09-19

precis det tar lång tid som fan för mej att bygga men deffa, då ser jag minsan resultat på 2 veckor TÅLAMOD...när man tänker på att när jag började träna så vägde jag 50 kilo (17år) och nu väger jag 82 11 år senare så har det ju hänt en del. 10 år till så kanske jag når mitt mål på 100 kg vem vet...

Från: Umu
Registrerad: 2003-05-21

Du blir inte fet av fett du blir fet om du äter mer kalorier än vad
du förbrukar.

Inte helt sant faktiskt.
Experiment visar att om man äter väldigt mycket kolhydrater, mer energi än vad kroppen gör av med, så är det inte säkert man ökar i fett. Det beror på hur fulla glykogenlagren är.
Kolhydrater omvandlas gärna inte till fett, det kräver energi, samma sak med protein.
Man har funnit starka samband, i många studier, att feta människor får stor del av energin från fett. Fett är redan fett och kan direkt slinka in i fettdepåerna, så är det inte med protein och kolhydrater.

Man har också sett att efter ett kolhydratmål kommer kolhydratförbränningen öka, direkt.
Fettförbränning är däremot konstant vad man än äter.

Men visst ligger det ändå sanning i att om man konstant äter mer än vad man gör av med så går man upp. Men om du tränar regelbundet har du förmodligen ofta glykogenplats över och blir då inte fet av kolhydrater. Beror ju givetvis på insulinnivåer också eftersom insulin hämmar fettförbränning. Därför kan något långsammare kolhydrater vara att föredra. Sen har antal fettceller på kroppen sen barndomen också betydelse...(och massa annat :)   )

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB