Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Godaste omeletten jag smakat kom jag på häromdagen. Smakar precis som om du beställer en Vesuvio på närmsta pizzeria! Och utan att du behöver ha speciellt mycket ångest. :)
*zap*
Du behöver:
2 ägg
2 msk vatten
1/4 krm salt
0,5 krm timjan
2 varv på pepparkvarnen med svartpeppar
100 g champinjoner (en burk)
3-5 skivor skinka (ca 25g)
1 tomat
2 msk riven ost (ca 10g)
Lite margarin
Gör så här:
1. Rör ihop ägg, salt och peppar i en skål (OBS, vispa ej).
2. Smält _lite_ margarin i stekpanna (hoppar du över detta frigörs inte champinjonernas och skinkans smakämnen).
3.Fräs champinjoner och skinka.
4. Häll på den färdigblandaden smeten från skålen.
5. Sänk värmen.
6. Peta med t ex en trägaffel så att smeten rinner ned ordentligt och stelnar på ytan.
7. Täck omeletten med _tunnt_ skivad tomat.
8. Strö på riven ost och timjan.
9. Stäng av värmen.
10. Täck med lock, låt stå på eftervärme tills osten smält.ÄT!
*zap*
OBS! Den är enklare att göra än vad det ser ut eftersom jag skrivit utförligt. :)
Blir nog allt att dra den där imorgon faktiskt!
Dock får jag slänga i kyckling eller mer skinka tror jag allt, lite taskigt proteininnehåll annars tycker ja ;)
Är nog inga dimmor :)
Vågade du testa den sen Kimball? ;)
Mja, jo, det gjorde jag allt. Men hade i för mkt kassler som gjorde hela kalaset väldigt salt och smaklöst. HÅller mig nog till min bondomelett som jag gjorde ngngång i 7an på hemkunskapen :)
Jag hade ingen kassler i min, påläggsskinka var det ;)
Jag hade ingen kassler i min, påläggsskinka var det ;)
jo, men 100g påläggskinka e mkt, måste få i lite proteiner i måltiderna ju! ;P
GurraG´s Quorn Omelett.
Stek en 300grams påse Quorn i lite olja. Släng i en hackad tomat och ett par vitlöksklyftor. Sen på med en vanlig omelettsmet.
Proteinrikt och grymt gott.....
GurraG´s Quorn Omelett.
Stek en 300grams påse Quorn i lite olja. Släng i en hackad tomat och ett par vitlöksklyftor. Sen på med en vanlig omelettsmet.
Proteinrikt och grymt gott.....
testa skapa egen tråd nästa gång :)
Jag testade raZmus omelett eller jag gjorde så gott jag kunnde men det var en jävla gott omelett YEEEEE...
Mer omelett:
Hacka och bryn 1/2 lök. Häll i en skuren tomat och i med 5 äggvitor och 1 äggula och 1krm salt. Smakrik och robust. Proteinrik!
Dessutom så innehåller inte vesovio champinjoner. Det är caprisosa som gör det.
Käkade din OmeL1 till frukost, den va god =)
Ska göras fler gånger!
Ett tips bara, strunta i saltet, skickan gör det salt nog, och lägg osten direkt på omeletten och tomaten ovanpå.
Gjorde din omelett nyligen razmus, mycket god.
Men gjorde inte helt efter receptet, för att jag ska bli mätt vart jag tvugnen att lägga i 5 ägg...sen fanns ingen skinka utan kalkon vart det då, och inga champinjoner heller så det vart lite smörgåsgurka där(saltare samk då).
Sedan 200 g spenat på sidan, kör det här med keto-diet så den passade väldigt bra efter mina behov.
Bra recept ändå RAzmus
Jag gjorde omeletten. Körde en massa mozarella :) Det var mycket gott! Nästa gång ska jag ha i mycket mer skinka. När man fick en skinkbit i munnen smakade det nästan som pizza. :)
Även jag läste det här receptet för några veckor sen och har ätit den flera gånger sen dess. Mycket gott faktiskt! :)
Godaste omeletten jag smakat kom jag på häromdagen. Smakar precis som om du beställer en Vesuvio på närmsta pizzeria! Och utan att du behöver ha speciellt mycket ångest. :)
*zap*
Du behöver:
2 ägg
2 msk vatten
1/4 krm salt
0,5 krm timjan
2 varv på pepparkvarnen med svartpeppar
100 g champinjoner (en burk)
3-5 skivor skinka (ca 25g)
1 tomat
2 msk riven ost (ca 10g)
Lite margarin
Gör så här:
1. Rör ihop ägg, salt och peppar i en skål (OBS, vispa ej).
2. Smält _lite_ margarin i stekpanna (hoppar du över detta frigörs inte champinjonernas och skinkans smakämnen).
3.Fräs champinjoner och skinka.
4. Häll på den färdigblandaden smeten från skålen.
5. Sänk värmen.
6. Peta med t ex en trägaffel så att smeten rinner ned ordentligt och stelnar på ytan.
7. Täck omeletten med _tunnt_ skivad tomat.
8. Strö på riven ost och timjan.
9. Stäng av värmen.
10. Täck med lock, låt stå på eftervärme tills osten smält.ÄT!
*zap*
OBS! Den är enklare att göra än vad det ser ut eftersom jag skrivit utförligt. :)
Tja, verkligen god faktiskt... Körde dock burkskinka, blir godare då, 4 ägg, en burk svamp, en hel tomat, en skvätt mjölk, och kryddade med oregano och timjan.... Smakade jävligt gott, även om upplägget inte var det bästa :P