Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Dellics Dagbok

Registrerad: 2004-01-13

Allmän Information:

Då är det äntligen dax!
Jag har införskaffat mig en helt ny träningsbänk och en helt ny träningscykel, nu behöver jag bara fixa lite mer vikter till bänken och hantlarna.
Kort information om mig då;

Kön: Man
Ålder: 18 (i Juli iaf.)
Längd: ~187cm
Vikt: ~113kg (tittade fel på vågen sist jag skrev inlägg)
Stora målet: Till jul skall man se mina muskler, damn it! :-)
Delmål 1: Bli av med 5-6kg tills den 30:e Juni (ca 4 veckor)
Delmål 2: ??
Delmål 3: ??

Veckan som kommer nu är sista veckan i skolan och detta innebär att jag ej kommer att kunna hålla mitt schema till 100% med tider och dylikt.
Men man får göra det bästa av situationen.
Här kommer iallafall mitt tränings- och matschema, som det kommer att se ut när skolan är slut då dvs.

Måndag: Morgonpromenad + Schema A + HIIT pass på 5-10min
Tisdag: Morgonpromenad + Cykel 50min + Hopprep + Kvällspromenad
Onsdag: Morgonpromenad + Schema B + HIIT pass på 5-10min
Torsdag: Morgonpromenad + Cykel 50min + Hopprep + Kvällspromenad
Fredag: Morgonpromenad + Schema C + HIIT pass på 5-10min
Lördag: Morgonpromenad + Cykel 50min + Hopprep + Kvällspromenad
Söndag: Morgonpromenad + Cykel 50min + Hopprep + Kvällspromenad

Nedan följer beskrivningar av ovanstående schema.

Schema A (bröst & biceps)

bänkpress - 3x12
flyes - 3x12
curl - 3x12
concentration curl - 2x12

Schema B (rygg, axlar & triceps)

triceps extension - 2x12
triceps kickback - 2x12
hantelrodd - 3x12
liggande rodd - 2x12
axelpress - 3x12
lateral raise - 3x12

Schema C (ben & mage)

knäböj - 3x12
utfall - 2x12
vadlyf - 3x12
sit-ups - 3x50
crunches - 3x20

Cykel pass
Cykla i normalt tempo i ca50min. (till TV tittande)
Vecka1: 50min
Vecka2: 60min
Vecka3: 70min
Vecka4: 80min
osv.

Morgonpromenad
Innan frukost (08:00 - 09:00)

HIIT pass
På cykeln.
Vecka1: 5-10min
Vecka2: 5-10min
Vecka3: 10-15min
Vecka4: 10-15min
osv.

Kvällspromenad
Ca 2tim promenerande i hyffsad takt.

Notering: Förmodligen läggs även armhävningar och chins till när jag är tillräckligt stark för att klara av det.

Efter min kvällspromenad så blir det att se en film eller gå och lägga sig.
Oavsett så skall jag försöka att komma i säng mellan 23.00 - 00.00!
Jobbigaste delen av allt lär bli att gå upp 08.00 varje morgon under lovet, men det är väl nyttigt och bra på sikt så man får bita ihop och vänja sig.

Kommentarer, åsikter, tips, allmänt pepp-talk eller dylikt är mer än välkommet! ;-)

UPPDATERAT!!
Då vart schemat och allt uppdaterat!
Om ni har förslag på fler övningar jag kan köra med hantlar för bröst och biceps så dela med er, känns som för lite träning där.

Och hur lyckas man hålla ett pass på +40min?
Känns som att ett pass tar mellan 15-20min bara...

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-05-13

*puh*
Jobbigt att läsa allt :p

Riktigt roligt att se att du vill ta tag i ditt "problem" eller vad man ska kalla det. Du verkar dock rätt levnadsglad ändå ;)

Jag tror dock att du äter för lite, särskilt på kvällen. Du skulle kunna äta något proteinrikt innan du går och lägger dig, särskilt som du varit ute och promenerat och dessutom ska promenera på morgnen igen.

Keep up the good work!

Registrerad: 2004-05-04

Hej! Kul att du lägger upp din dagbok här så att man kan följa... håller också med inlägget innan, att du bör äta ngt proteinrikt efter kvällspromenaden innan du lägger dig, tex en burk lätt tonfisk eller liknande..

lycka till! mvh /robs

Lite frågor;

- Kan jag ta tillskott efter träningen även om jag vill minska i vikt?

- Hur viktigt är det här med maten?
Alltså vart jag än vänder mig och hur mycket jag än söker på forumet så får jag intrycket av att det är dödsviktigt att ha fullkoll på allt med GI, proteiner, kolhydrater osv osv.. jag hinner ju omöjligt lära mig allt det till imorgon och jag är så rädd att jag skall förstöra allt via kosten..
Är min nuvarande kost verkligen så fel?

Är frustrerad, stressad och orolig just nu. :-/

Beror vad du tänkt att ta för tillskott? och efter vilken typ av träning...?
GI o sånt är faktiskt ganska avgörande om du vill "tappa" fett, och inte så ganska heller...

mvh /robs

Har lagt till vad jag skulle ändrat på, men använt mig av ditt kostschema

Klockan 07.00- Vakna, klä på sig och gå en timmes promenad på tom mage. (+kaffe eller koffeintablett - lägg in kortare uppehåll dock så du inte blir beroende, + Ett STORT glas vatten, + möjligtvis 20 - 30g enbart protein)

Klockan: 08.00
- Komma hem från promenaden och äta frukost.
Frukost: Två mackor (typ grovt bröd, inte ljus småfralla iaf.) med pålägg (rökt skink, kalkon el. liknade mkt protein - lite fett) och lite smör (Typ lätt & Lagom oliv eller Omega 3 = nyttigt fett), en tallrik med Allbran Plus (flingor som ser ut som små stavar) och ett glas vatten till det. (Mjölk till flingorna)

Klockan 10.30
Mellanmål: En frukt samt en liten lätt youghurt (gjärna naturell så slipper du sockret i de smaksatta). Banan/Äpple/Päron.
Samt lite vatten till det.

Klockan 12.00
Lunch: Viktväktarnas pizza (350kcal ungefär, liten jevel).
Vatten till det. (+ ngt mer proteinrikt, då jag antar att det inte är så mkt prot. i en sån)

Klockan 15.00
Middag: En kyckling sallad bestående av majs, gurka, sallad, röd paprika och kyckling. (+ vatten)

Klockan 16.00
Träningspass (se schema ovan).
T.ex: Schema A + HIIT pass
Vatten efter passet.

(Klockan ? Gainer direkt efter träningen)

Klockan 18.00
Kvällsmat: Lättare husmanskost som mor min lagar.
Vatten till det. ( Ett mindre mål om du intar gainern)

Klockan 19.00
Kvällspromenad på 2tim.

21-22.00
En burk lätt tonfisk i vatten.

mvh /robs

Så om jag följer det schema du satte ihop (med hjälp av mitt gamla) så borde jag inte ha några problem med mina mål (dvs. mål med träningen)?
Vore perfekt isåfall, så jag slipper oroa mig över alla detaljerna, för sålänge inte kroppen har något emot det så kan jag hålla mig till nästan samma måltider varje dag under denna tiden.

Förövrigt så undrar jag följande;
- En eller två koffeintabletter (dricker inte kaffe nämligen)?
- Vad menar du med uppehåll så jag inte blir beroende?
- Whey 80 chokladsmak efter träningen, funkar det?

Tack så hemskt mycket för din hjälp hittills Robs! :-)

Kan självklart inte garantera ngt o jag är inte ngn expert. men jag tror det kan vara en bra utgångspunkt, beror lite på totalmängd osv..
Du kommer alltid att få göra ändringar i ditt schema..

kan du inte lägga till exakt/ungefärlig mängd på allting som du äter vid varje mål så man kan se kcal o E% osv..

Whey-80/100 funkar utmärkt efter träning, men skulle komplettera med snabba kolh. också typ dextropur. Eller byta mot en färdig gainer.

Det jag menade med "så att du inte blir beroende" är att du bör ha uppehåll från koffein var typ 3:e vecka en vecka så du inte blir beroende...har precis upplevt det själv, man blir grymt trött, får ont i huvudet osv.. orkar inte träna på samma sätt..

Om du tar koffeintabletter så börja med en.. om du känner att du behöver ta två... men öka inte doserna för mkt... det är då du bör ta ett uppehåll... kroppen vänjer sig o till slut ger det inget (man blir inte piggare)

Uppdatering!

Efter vår lilla diskussion här så bestämde jag mig för att skjuta upp träningen tills på Måndag och kolla upp det här med kost, tillskott osv. lite mer.
Hittills har jag kommit fram till en hel del faktiskt.
Först och främst så kontaktade jag de personer jag känner som gått ned rejält många kilo förr och en som håller på just nu, för att fråga om hur de gjorde med kosten och sin träning.
Jag utvärderade de svar jag fick och tänker lägga om både min kost och träning en del, dock så är det inte lönt att jag tar upp kosten här då det kan leda till en massa onödiga diskussioner.
Träningen tänkte jag iallafall dela upp på 3 dagar istället för att undvika att träna samma muskelgrupper mer än en gång per vecka.
Tre dagar styrketräning, tre dagar cardio och en dag jag ej bestämt mig för vad jag skall göra, kanske en vilodag? Eller också ännu mer cardio.
Angående tillskott så skall tydligen, efter en massa sökande, Whey 80 vara väldigt populärt och bra, så det får la bli det efter träningen.

Det är nog allt tror jag.. sen är det bara att köra igång träningen på Måndag!
Har även ändrat tiderna lite samt skjutit upp det 'stora målet' efter lite realistisk tänkande, det är bättre att ta det på lång sikt.
Förväntar mig dock fortfarande att se väldigt annorlunda ut tills i Augusti!

Har uppdaterat huvudposten nu!
Om någon kunde läsa igenom den och svara på min fråga så vore det väldigt uppskattat! :-)

Dag 1 - Efter det nya schemat

Puuhh, det var tufft, armarna skakar fortfarande nu såhär 1½tim efteråt när jag använder dom, heh.
Trista är ju att jag fortfarande känner av bänkpressen i axlarna och tricepsen istället för i bröstet och då har jag testat alla metoder jag hittat samt att jag provade köra hantelpress idag istället, hjälpte inte.
Likadant med flyes, känns bara i tricepsen och underarmarna.
Men men, får köra på trots det och se om det fixar sig, menar det är ju inte farligt att armarna tränas istället, right.

Helt ärligt dock så klarade jag inte att köra klart allt, hehe, jag bangade när jag hade ett set kvar av concentration curls, gjorde för ont klarade inte av det, var helt slut.
Och glöm min fråga om hur man drar ut på passen, med 30sek vila mellan setsen så tog det +45min ändå så, jag underskattade tiden det skulle ta bara.
Körde följande idag;

12x3 hantelpress med 6kg i var hand
12x3 flyes med 5kg i var hand
12x3 curls med 6kg i var hand
12x2 concentration curls med 6kg i var hand

Vet att det är väldigt låga vikter och jag hoppas att kunna öka det snart, känner mig lite av en fjolla av att bli såpass slut som jag blev med de vikterna heh.
När jag kör bänkpress dock (med stång) så klarar jag 20kg, antar att hantelpress är jobbigare.
Vad har jag ätit idag då?

2 mackor med kokt skinka (4 skivor)
1 portion Allbran Plus med mjölk
2 mörka grovbrödsfrallor med 4 skivor kokt skinka (glömde handla lunch så det fick bli sånt idag) och för 40min sedan åt jag min kvällsmat bestående av 2 pannbiffar, 1dl makaroner med ketchup och sallad och grönsaker till det.

Imorgon blir det en morgonpromenad, cykeln och kvällspromenad.
Jag ska se om jag kan räkna ut hur mycket kcal jag äter också för jag är rädd att det blir för mycket, speciellt då när jag skall lägga till en Whey-80 med dextropur efter träningen snart (beställt idag).
Vill ju få resultat!
Hur kan man se hur mycket man gör av med?
Ge mig inte länken till skit sidan där man bara kan fylla i bandi, skidåkning och sånt skit. ;-P

Hej på dig! Kul att du kommit igång, ser bra ut!

Jag skulle säga att du inte behöver stirra dig blind på hur mkt du gör av med på de olika aktivitetrena...utan tänk istället på hur du äter o sköt det så bra du kan.. Mkt protein är bra, då det ger mättnadskänsla samt har mkt svårare att lägga sig som fett än kolh. o fett.. då det går åt väldigt mkt energi för att omvandla protein till energi..

Lycka till!

/robs

Dag 2 - Aj! Oh! AJ! hah! Fasen!

Träningsverk, träningsverk och träningsverk!
Och nu även i övre bröstet!!
Antingen så tar det inget i hela bröstet eller så känner jag inget där än, tog ju trots allt 2 pass innan det tog i övre bröstet.
Känner det när jag går ned för trappan bara, och glad blir jag heh.
Första gången i mitt liv som jag är såhär glad för att ha träningsverk, alltid avskytt det annars! ;-)
Idag har jag ont i bröst, biceps, triceps och axlar och det känns skönt.
Så.. vad har jag gjort idag då trots denna smärta?

Cyklat 40min i normal takt på min träningscykel
Gått morgonpromenad på 1tim och nu med en koffeintablett i kistan
Gått kvällspromenad på 2tim i normal takt

Ändrade cykelpasset till 40min för att jag kände att jag förmodligen inte skulle orka 50min, vilket jag kanske hade för jag hade lite kraft kvar men det var också ytterst lite.
Både igår och idag har jag kommit ned från övervåningen helt slutkörd och svettig som ett vattenfall, vilket jag förmodar är väldigt bra.
Vad har jag käkat då?
Lite för lite idag helt ärligt, då jag kom upp sent (ledig från plugget så jag sov ut) samt att jag ej vart hungrig (strange..).

1 macka med kokt skinka (2 skivor)
4 rån med kokt skinka (2 skivor) åt dom dubbla så att säga
Och kvällsmat som bestod av 1-2dl ris (ingen aning vad det blev) och korvstroganoff till det med grönsaker och sallad brevid.

Nu vet jag vad ni tänker.. korv.. inte bra.. MEN, det var kyckling korv och det är väl helt okej??
Med lite ketchup och vatten blandat.
Har väl druckit 2-3liter vatten idag och dricker nog en halv till nu innan jag skall till sängs.
Ska se klart The Rundown och sen titta lite på ZTV, så det blir att vara uppe lite längre idag.
Förvörigt så är jag supernöjd med min träning och det känns som att jag kommer fortsätta med detta i flera år, visst har bara kört några dagar nu så folk/ni får ju tro vad dom/ni vill, men så känns det iaf!
Det är väldigt roligt och det är kul att ha mål man måste kämpa för, förstår inte varför jag inte börjat tidigare!
Lite frågor på detta då;

- Överträning, hur vet jag om jag gör det?
Jag har träningsverk idag ju men hur vet jag om det är på den nivån att det inte är bra?

- The Rock är ju med i denna filmen (The Rundown/Welcome to the jungle) och han är ganska stor.
Har alltid tyckt att stora killar (t.ex. andra wrestlers) är äckliga och det är fult, men han ser ju bra ut, inte för stor.
Vad kan det ta att bli så stor måntro?
2-4 år?
Visst, det beror ju på hur lätt man har för att få muskler och vilken kroppsbyggnad man har så att det blir snyggt, men generellt talat?

Imorgon blir det triceps, axlar och rygg.
Kanske ändrar schemat nästa vecka för när man kör triceps axlar och bröst så tar väl alla de lite av varandra (förutom bröst), om ni förstår vad jag menar.
Triceps tar väl på axlarna och bröst tar på alla tre och axlar kanske tar på triceps?

Och tack Robs för stödet och dina tips, är tacksam!

Dag 3 & 4 - Yessss!

Gjorde inget inlägg igår då jag gick och lade mig tidigt pga smärta.
Träningsverken i armar och axlar är över men då helt plötsligt så får jag en OTROLIG smärta i armhålan snett upp mot axeln och ned mot bröstet på höger sida och samma på vänster sida fast mindre smärtfullt.
Hur jag än rör mig och sitter så gör det ont någonstans, vaknade nog minst 10ggr inatt alltså!
Har släppt lite nu mot kvällen (testade att ta lite salva på det också) och jag hoppas att det är över eller iaf. nästa över tills imorgon!
Resultat har det kommit iaf nu!!
1kg viktminskning på vågen (efter 4 dagar, är nöjd!) och musklerna syns redan.
Sålänge muskler ej syns mycket och känns mycket i början så har jag nog väldigt lätt för muskelbyggande, vilket isåfall glädjer mig något otroligt.
Vid nacke och axlar har jag nu fått små "vingar" eller vad man skall kalla det, dvs. en nivå som går mellan kroppen och halsen innan axlarna kommer, inte mycket men det syns iallafall, har frågat andra också så att jag inte bara inbillar mig. ^_^
Utöver det så har mina biceps (efter _ett_ pass) ökat i volym, dock inte något på topparna (kanske pga. min övervikt på armarna som det ej syns bara) men jag har fått en kula som syns och känns på sidan av bicepsen.
Mina axlar har även blivit lite större och mer runda så att det syns, triceps har ökat lite och bröstet har blivit lite fastare.

Men allt kanske går fort i början men släpper efter ett tag?
Om inte så är jag som sagt otroligt glad för då borde jag ju vara en utav dom som har lätt för att bygga muskler?
Isåfall så hade folk rätt.. som tidigare nämnt så har folk frågat mig om jag styrketränar och grejer innan när jag inte ens lyft ett finger, trodde dom drev med mig då jag tycker det skulle vara svårt att missa min övervikt.
Kanske inte skall bli för glad innan jag fått något konfirmerat! :-)
Har ätit rätt, cyklat, promenerat och tränat triceps, axlar och rygg.
Lite mindre triceps då jag hade en fruktansvärd träningsverk i armarna!

Registrerad: 2004-04-15

Drick mycket vätska.

Tycker det är häftigt att du klarar av att äta de där barkbitarna (allbran plus).

Du kan leka mycket med maten så länge det är små portioner (du behöver inte vara jätteinrutad).

Bra att du cyklar så slipper du få de skador löparmänniskor kan få.

Kör på!

Bättre att skynda långsamt än att hetsgå ner i vikt.

Övertränad har du som första symtom att du är väldigt rastlös så fort du inte tränar.

Registrerad: 2004-05-17

Övertränad har du som första symtom att du är väldigt rastlös så fort du inte tränar.

Där håller jag inte alls med dig Lyckegard! Att man är rastlös behöver inte alls bero på att man är övetränad. Det finns många andra faktorer som gör så att du blir rastlös. Du kanske vill träna mer, har mer lust att träna m.m. Men att du är övetränad när du är rastlös... nej, det håller jag inte med om.

Din kropp kommer att säga ifrån när du är övetränad. Så var lyhörd på både fysiska och psykiska förändringar. Några uppenbara tecknen på överträning är att du känner dig konstant sliten, är tung i benen, känner likgiltighet inför träningen, mister aptiten och att din vilopuls är för hög. Det finns många andra sätt du kan se det på också. Du kanske sover dåligt, är lättirriterad.

Om du blivit övetränad betyder det inte att du behöver sluta upp med träningen helt utan det är aktiv vila som är väldigt viktig!! Om du känner dig trött i benen. Gå inte ut och spring då - du kan ta andra alternativ som att, simma promenera eller cykla. Se alltid till att muskelgrupperna får vila! Oavsett vilka de e!

Några faktorer på att du är övertränad:
Kronisk trötthet.
Sömnsvårigheter.
Svullnad i kroppen.
Kronisk träningsvärk.
Koncentrations svårigheter.
Dålig motivationsförmåga.
Sänkt fysisk prestationsförmåga.

Jag hittade lite tips för att undvika öveträning: (fråga mig inte varifrån)

Här kommer några tips på hur man kan undvika överträning.
Variera tempot på träningen.
Två vilodagar i veckan.
Låt en muskelgrupp vila minst 48 timmar innan du tränar den igen.
Om du tränar relativt hårt (4-5ggr/vecka) kan du lägga in ett par viloperioder under året.
Tränar mera med intensitet och stretcha extra mycket.
Ät näringsrik mat året om, var noga med äta tillräckligt mycket mat för att täcka kroppens energibehov. Krävs mera vintertid, för att hålla kroppen varm.
Stretcha noga efter varje träningspass och värm upp ordentligt innan.
Unna dig en massagebehandling då och då (gärna regelbundet).
Får du någon sorts skada/förslitning vila då eller byt övning och kör på lättare vikter ett tag.
Viktnedgång och/eller minskad aptit.

/H

Förlåt Delic för mitt inlägg om öveträning i din dagbok. Hoppas det inte gjorde ngt =)

Från: Esbo, Finland
Registrerad: 2004-06-14

Hej,

jag är ny på forumet, men detta är en av de trådar som intresserar mig mest, pga att jag själv har ett snarlikt mål som dellic :)
Jag undrar därför hur det går för dig, dellic?
Hoppeligen så väl att du inte ens hinner skriva :) Hursomhelst, skriv nåt!

Det går hur bra som helst! :-)
Jag har tyvärr inte kunnat skriva något på ett tag nu pågrund av att jag har haft fullt upp med annat samt att jag varit i Stockholm.
Imorgon är det midsommar och då får det bli lite chips och läsk, inte allt för mycket dock.
Har gått ned 4kg nu och det syns mycket i ansiktet samt bröst.
Blivit mycket fastare i bröstet nu vilket måste betyda att bänkpressen tar rätt fast det inte känns så medan jag tränar.
Skall till Stockholm igen om några dagar (är KoRn den 30:e !!) så tills dess kan det bli slött på uppdateringsdelen.
När jag kommer hem så kommer jag dock börja skriva dagligen igen!

Ha en trevlig midsommar allihopa!! ;-)

Registrerad: 2004-05-17

Bra gjort Dellic!! Kul med framsteg!! =D Glad midsommar!!

Då är man hemkommen från stockholm nu och skäms som bara den, tyvärr.
Väl där så blev det en del festande och det har ju sin effekt på träningen.
Ligger fortfarande under vikten när jag började, men det kunde ha gått ännu bättre än såhär hittills.
Att man fyller år nu i helgen som kommer gör ju inte saken något bättre, inte ett dugg.
Har fått tänka igenom saker och ting en hel del och har dragit några slutsatser.
Fram tills att jag fyller år kommer jag ändå att hålla kosten och cykla varje dag, tar bort styrketräningen.
Efter helgen som kommer så får jag ta nya och starkare tag igen och göra bättre ifrån mig.
Är dock inte missnöjd över de kilona jag tappat hittills, men de kunde varit fler.

Tänkte bara höra av mig ifall där fortfarande är någon där ute som läser min dagbok.
Hoppas att ni alla hade en glad midsommar och att ni får en fortsatt trevlig sommar.

Från: Linköping
Registrerad: 2003-02-20
Webbsida

Jag läser allas dagböcker!, Trevlig sommar till dig med! och lycka till med träningen =)

Nu börjar pumpandet på allvar!
Mina dagar framöver, om det är fint väder, kommer att se ut ungefär såhär;

11.00 - Gå upp och göra mig lite frukost (mörkt bröd/bulle med smör och rökt/kokt skinka samt/eller ost).
12.00 - Ha duschat och gjort sig redo (samt cyklat på träningscykeln ett tag), bege sig ut för att träffa polarna och rulla hela dagen (börjat åka skateboard nu, känns lite löjligt nu när man fyllt 18, men det är likförbannat jevligt kul ^^).
14/15.00 - Packa upp och stoppa i sig sin hemmagjorda baugette, gjord av mörkt bröd med ost/skinka/sallas osv. i.
18/19.00 - Komma hem, duscha, käka kvällsmat (husmanskost, lite lättare och med sallad och grönsaker brevid) och sedan cykla lite på träningscykeln.
21/22.00 - Ta en bit vattenmelon eller annat gott (nyttigt dvs) till TV/film tittandet.
Sova så fort Jay Leno slutat, vilket är olika tider (ibland så sent som 02.00).

Det blir inte 6 mål om dagen och det är inte "rätt procent, GI osv" av allt, nej.
Men det är inte heller onyttigt och det lär ju duga för att gå ned i vikt om man rör på sig i stort sätt hela dagen, samt pumpar.
De dagar det inte är väder för att åka kommer jag att köra styrketräning, samt ibland om jag åker hem tidigare osv osv.
Med andra ord så blir det bara pump för att hålla igång, inte regelbundet.
Då jag tror att cardio är mycket viktigare för att gå ned i vikt.

Skulle jätte gärna vilja tappa 6-10kg tills den 23:e Augusti, när skolan börjar igen.
Det är 5 ½ vecka, så målet är väl inte helt orealistiskt? Med tanke på att jag är överviktig samt ej tränat förr.
Efter det blir det att bli av med resten (4-7kg?) och sedan börjar bygga muskler.
Målet med byggandet sen lär väl ta ett tag, men då kommer jag att köpa gym kort och köra igång riktigt.

Vad tror ni? Alltid kul att höra åsiket och kritik.

Från: Skåne
Registrerad: 2004-06-13

Skulle jätte gärna vilja tappa 6-10kg tills den 23:e Augusti, när skolan börjar igen.
Det är 5 ½ vecka, så målet är väl inte helt orealistiskt? Med tanke på att jag är överviktig samt ej tränat förr.

Vad tror ni? Alltid kul att höra åsiket och kritik.

Jag skulle säga att 5kg är hälsosamt och rimligt på den tidsperioden. Men det är jag det ^^

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB