Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Är fiber viktigt för musklernas uppbyggnad eller är det bara protein som gäller då eller?
Fibrer är en beteckning för kolhydrater som kroppen inte kan bryta ner och tillgodogöra sig. Svaret är alltså nej, fibrer kan inte byggas in i muskler. Alla fibrer vi äter åker ut i toan.
Därmed inte sagt att fibrer är en viktig del i den dagliga kosten...
ahaaa ojdå :) tack för det svaret då :)
hmm så det är mest protein man ska rikta sig in på om man ska bygga upp muskelmassa?
Ja det kan man väl säga.
Men egentligen är hela kostens sammansättning viktig.
Kolhydrater är ett måste för återhämtning och energiupplagring. Fett behövs också för en mängd funktioner i kroppen.
mmkay... ja försöker äta så lite fett som möjligt... är det bra? eller?
sen så har jag en fråga om Proteinpulver..... Ja har köpt sånt Sojaprotein med 73% Protein innehåll... är det något bra eller?
ja försöker äta så lite fett som möjligt... är det bra? eller?
Varför skulle det vara bra att äta så litet som möjligt av något som kroppen behöver för att fungera? ;)
Ja har köpt sånt Sojaprotein med 73% Protein innehåll... är det något bra eller?
Nej, det är inte bra att äta så lite fett som möjligt. Risken är att man får i sig för lite fett och det är definitivt ohälsosamt. Fett är ett livsnödvändigt ämne. Dessutom ställer då kroppen in sig på sparlåga (noll fettförbränning) vid för lågt fettintag vilket inte är så kul vid deff....
kajsa anka hmmm ja just det det har jag helt glömt bort om... tack för det svaret iaf :)
men du matti ja fatta inte mycket av den sidan... kan du inte säga några fördelar och nackdelar med sojaprotein?
eller någon annan kanske oxå har lust att förklara allt med sojaprotein att göra :)
Försök att få i dig: nötter (icke processerade),fisk ,ägg,kyckling osv där finns de bra fetterna
okey gött, jag gillar ju nötter rätt mycket :) men vad är processerade nötter för något?
Ägg och kyckling innehåller inte bra fett (mättat), däremot är de bra proteinkällor. Men Dilated har rätt i att det finns bra fett i nötter och fisk. Dessutom i oliv- och rapsolja.
Kyckling innehåller väl inte så mycket fett överhuvudtaget va?
Om man inte äter skinnet på den grillade kycklingen.