Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Hej, jag skall börja träna styrketräning. Skall köra 4 dgr per vecka och skulle vara tacksam för konkreta förslag på kosttillskott som får mig artt öka i vikt och kunna tillvarata mig träningen på bästa sätt. Creatin, är det bra?
Hej och välkommen till forumet! :)
För att du ska gå upp i vikt måste du ligga på ett kaloriöverskott - du måste alltså äta mer än du förbrukar. Det spelar ingen roll hur många olika kosttillskott du äter om du aldrig får i dig mer än du förbrukar.
I första hand bör du alltså satsa på mat, mycket mat. Om du känner att du inte kan äta mer kan det vara en bra idé att titta på gainers och proteinpulver. En gainer består av snabba kolhydrater och protein medan en proteindrink bara innehåller protein och inga kolhydrater.
En gainer efter träningen är alltid bra att ta för att kroppen ska återhämta sig så fort som möjligt så det är något som är bra att köpa. Man kan självklart äta vanlig mat också, men ofta så är man kanske inte så sugen på mat direkt efter träningen.
Gainern bör du inta efter träningen, så fort som möjligt. Oftast är det också endast då man dricker en gainer, övriga tillfällen på dagen brukar man istället dricka en proteindrink. Detta gör man för att slippa de snabba kolhydraterna i gainern som egentligen endast är bra att ta efter träningen (för att återställa kroppens glykogenlager - glykogen är typ kolhydrater som musklerna använder som bränsle).
Spendera dina pengar i den här ordningen:
1) MAT
2) gainer
3) proteindrink
Sedan kan du ta kreatin om du vill. Viktuppgången som kommer när du börjar ta det beror på en ökad mängd vätska i kroppen. De flesta blir något starkare när de tar kreatin, men det handlar inte om några enorma skillnader. Vissa känner inte av något alls. Men som sagt, det är något som inte är nödvändigt för att gå upp i vikt. Ta det om du vill, men se till att du får i dig tillräckligt med kalorier från mat (och gainers eller proteindrinkar) först.
Hej Matti,
tack för informationen. Får jag passa på att fråga vad för typ av gainer jag skall köpa? Det verkar finnas hur mycket som helst inom detta område. Jag är ju intresserad av att bygga muskelmassa, inget extremt men jag är allt annat än stor nu. 180 cm och 68kg.
Läste även på en sida om någon som heter anabolic fuel. En kompis sade att det är helt ok, de är tydligen godkända och testade men jag vet ej, något du vet något om? Men gärna ett konkret namn på en bra och fungerande gainer.
Tack för din hjälp!
//Roland
hej, vilken gainer du väljer beror helt på personlig smak. de innehåller alla kolhydrater / protein.
när det gäller anabolic fuel så ska du nog strunta i det, köp inget annat än mat, protein, gainers eller kreatin. ingen idé att bry sig om små piller med aminosyror eller liknande.
hej, vilken gainer du väljer beror helt på personlig smak. de innehåller alla kolhydrater / protein.
när det gäller anabolic fuel så ska du nog strunta i det, köp inget annat än mat, protein, gainers eller kreatin. ingen idé att bry sig om små piller med aminosyror eller liknande.
hejsan! det finns piller man kan käka som verkligen funkar!
Dymetadrine Xtreme e ett riktigt krut piller som gör det möjligt att öka varje gång man tränar.
men jag har en fråga kan man verkligen inte lita på Twinlabs? de har ett väldigt bra rykte i USA !
MVH Andreas
Dymetadrine Xtreme e ett riktigt krut piller som gör det möjligt att öka varje gång man tränar.
men jag har en fråga kan man verkligen inte lita på Twinlabs? de har ett väldigt bra rykte i USA !
MVH Andreas
Dymetadrine Xtreme är ett energipiller som sätter fart på ämnesomsättningen och är inte anabolt (uppbyggande) Det innehåller bla efedra och kan inte räknas till tips till roland om han vill öka i kroppsvikt tycker jag...
Man får en kick av pillret i fråga så i den aspekten kan det vara kul, men man ökar inte i den bemärkelsen tyvärr....
Dessutom så finns den "riktiga" sammansättningen inte i svenska versioner för efedra får inte finnas här, så man får köpa på nätet eller hos mindre nogräknande återförsäljare.
och skall man köpa sånt piller i sverige kan man lika gärna köpa koffein piller på apoteket för dom är billigare och det är den enda beståndsdelen som gör stor skillnad i sveriges Dymetadrine Xtreme.....
MVH AndreasDymetadrine Xtreme är ett energipiller som sätter fart på ämnesomsättningen och är inte anabolt (uppbyggande) Det innehåller bla efedra och kan inte räknas till tips till roland om han vill öka i kroppsvikt tycker jag...
Man får en kick av pillret i fråga så i den aspekten kan det vara kul, men man ökar inte i den bemärkelsen tyvärr....
Dessutom så finns den "riktiga" sammansättningen inte i svenska versioner för efedra får inte finnas här, så man får köpa på nätet eller hos mindre nogräknande återförsäljare.
och skall man köpa sånt piller i sverige kan man lika gärna köpa koffein piller på apoteket för dom är billigare och det är den enda beståndsdelen som gör stor skillnad i sveriges Dymetadrine Xtreme.....
Hejsan
japp jo det kan jag hålla med dig om. va lite på djupt vatten där, hade inte kollat igenom hela "brevet".
fast det svenska tillskottet är inte efedra i iaf. tack o lov för d!
MVH Andreas
MVH AndreasDymetadrine Xtreme är ett energipiller som sätter fart på ämnesomsättningen och är inte anabolt (uppbyggande) Det innehåller bla efedra och kan inte räknas till tips till roland om han vill öka i kroppsvikt tycker jag...
och skall man köpa sånt piller i sverige kan man lika gärna köpa koffein piller på apoteket för dom är billigare och det är den enda beståndsdelen som gör stor skillnad i sveriges Dymetadrine Xtreme.....Hejsan
japp jo det kan jag hålla med dig om. va lite på djupt vatten där, hade inte kollat igenom hela "brevet".
fast det svenska tillskottet är inte efedra i iaf. tack o lov för d!
MVH Andreas
Dymetadrine Extreme 100kapslars,som finns o köpa, innehåller efedrin,riktigt alltså. Inge citron skal o såntdär shit alltså. .
bara så ni uppmärksamma d. .
hej,
jag ar bosatt i USA och forra aret at jag viktminsknings piller med efedra i och det ar inget jag rekomenderar nagon, visst gar man val ner i vikt och far mkt energi men ibland kunde jag verkligen kanna hjartat pumpa och sa blev jag nervos oxa. Det gor mer kroppen mer illa an bra.