Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

[b]hjälp[/b] mig nån!...

Från: stockholm
Registrerad: 2003-09-11

hej
jag ska snart börja träna och jag visste ingeting om tillskott förs en vecka sen,har läst lite gran från olika hemsidor,trodde jag förstog allt men nu börjar det bli lite förrvirrat :(

jag ska beställa

Whey 100
http://gymgrossisten.com/test/gymshop/m … ey_100.htm

och

Peak Nutrition -Creatin Citrate-

http://gymgrossisten.com/test/gymshop/m … e_TEXT.htm

som jag fattat det rätt ska man ta creatinet så här

Dag 1-5 6g  - 4gånger per dag
Dag 6-42 4g  - 1 gång om dagen
Uppehåll i  5 veckor
Börja om från dag 1
rätt?

och whey 100 ska man ta varje morgon och kväll samt efter träningen varje gång?
om jag har fel..så rätta mig så jag vet rätt :)

jag undrar också om ni vet nått om dom här produkterna?..nån som har testat nån av dom?
och vad menar folk med gainers?..är whey 100 en gainers??!! 
och räcker Kolhydrater som finns i whey 100 efter träningen
eller behövs det mer?
och är det bra att använda båda dom
här produkterna samtidigt?(alltså samma dagar)
kanske dumma frågor men som sagt..jag är nybörjare

skulle uppskattas om nån kunde hjälpa mig lite med mina fråger och kanske ge lite småtips...
mvh
Aram

Registrerad: 2003-07-14

Kost tillskott är av mindre vikt, det viktiga är att lära dig äta bra MAT! Känner du sedan att du vill kompletera kosten så kan det vara ide att börja tänka på kosttillskott. Gainers innehåller båda protein och kolhydrater, whey 100 innehåller bara protein. Whey 100 innehåller inga kolhydrater och du får således kompletera whey 100 med kolhydrater efter träningen.

Angående doseringen av kreatin så är det bara att följa anvisningarna som följer med burken.

hur ska jag kompletera whey 100?
nått tips på ett bra sett?

Registrerad: 2003-08-16

Vilka kolhydrater som helst går bra men snabba är att föredra precis efter träning. Kolla på www.paulun.com och lär dig om GI så är det inte svårt. Du ska efter träning inta kolisar med GI över 90. Inte krångligt alls.

Från: Uppsala
Registrerad: 2003-08-18

Du ska veta innan du köper Creatine är att de binder mer vatten i musklerna och gör att dem ser större ut..men den dagen du slutar med Creatine kommer du tappa allt vatten och du tappar kilo och musklerna minskar drastiskt!

Från: Ståck Hålm
Registrerad: 2003-03-07

Du ska veta innan du köper Creatine är att de binder mer vatten i musklerna och gör att dem ser större ut..men den dagen du slutar med Creatine kommer du tappa allt vatten och du tappar kilo och musklerna minskar drastiskt!

... och den uttänjda huden kommer att hänga som påsar... inge snyggt! Den drar ihop sig, men det tar månader!

hm..så är kreatin dåligt?..men det verkar ju va många som använder det?..

Registrerad: 2003-09-08

använd kreatin regelbundet så håller du dig i form...
jag har bara använt kreatin i ca 3 veckor men en polare har kör med det utan att pausa någon gång och visst det kanske är smått onödigt emn det fungerar

Från: Boden
Registrerad: 2003-09-08

kreatin lagras i kroppen, levern om jag inte har fel? så man ska INTE äta kreatin utan uppehåll.

Från: Gbg
Registrerad: 2003-08-05

... och den uttänjda huden kommer att hänga som påsar... inge snyggt! Den drar ihop sig, men det tar månader!

Påsar är väl lite att ta i, skräm inte folket nu att tror att man sväller upp som en ballong, det är väl lite i över kant, visst tar man åt sig mer vätska i muskelerna, men knappast så man får påsar när det minskar efter en "kur"... Dessutom är det inte bara vätska det är styrka och storlek med. Läs på lite om kreatinets verkan, och läs flera rapporter som är oberoende av varann för att skapa dig en källkritisk ståndpunkt och få ut mest trovärdighet.

Det måste du väl hålla med om Bruse, och om inte, kom med bevis för att få mig att tro på det motsatta...

//Seven..

Registrerad: 2003-09-02

Tjena!

Man skall inte äta kreatin utan uppehåll. Går man över rekommenderat intag, och håller det ett tag, kan kroppen sänka, eller helt stänga av sin egen produktion av kreatin, och det är ju inte så där jättebra precis...

//Lucifer

Från: Umu
Registrerad: 2003-05-21

Tjena!

Man skall inte äta kreatin utan uppehåll. Går man över rekommenderat intag, och håller det ett tag, kan kroppen sänka, eller helt stänga av sin egen produktion av kreatin, och det är ju inte så där jättebra precis...

//Lucifer

Jag vill inte låta som att jag misstror dig helt men har du nån källa/ referens till det påståendet? Det är ju en trolig teori men finns det något som säger att det verkligen kan bli så? Skulle gärna vilja veta nämligen.

Registrerad: 2003-09-02

Tjena Styx!

Nja, inte för tillfället. Jag har läst det nånstans, och fram till nu var jag säker på att det var Fredrik Paulun som skrivit det, men när jag skummade igenom några av hans artiklar/texter blev jag inte lika säker längre. Jag ska leta vidare och se vart jag kan ha fått det ifrån...

//Lucifer

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB