Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Är detta en bra proteindrink?

Registrerad: 2004-02-15

Jag är en kille på 16 år och tränar på gym tre gånger i veckan. Efter träningen har jag börjat tagit en proteindrink som jag blandat själv. Den består av:

2 st äggvitor, 1 banan och mjölk som jag mixar ihop.

Är detta en bra proteindrink eller är det något som bör ändras?

Registrerad: 2004-01-30

skippa mjölken, den gör bara drinken långsammare. 2 vitor är lite lite. Vill du få i dig 20gram protein, som de flesta pulverdrinkar är på måste du blanda i 6 vitor! Såvida du inte har en egen hönsgård är det billigare att köpa pulver.

Registrerad: 2004-01-31

Raggi: Vad rekomenderar du? Är det gainers lr?

Från: Linköping
Registrerad: 2003-02-20
Webbsida

gainer är ett ganska brett ord, kan juh innehålla från 30g protein till 60g protein och från 40g Kolisar till 300g kolisar..

Gainer tycker jag är ett bra val om man ska ha ett tillskott efter träning men då ska man juh se upp lite med vad man köper beroende på vad ens mål är.

Registrerad: 2004-01-31

tradmil: Jag vill börja ta något kostillskott efter träningen. Men det får inte vara för dyrt. Vad har du att rekomendera då? Mitt mål med träningen är att få en snygg och vältränad kropp med STORA muskler.

Registrerad: 2004-01-30

Det finns många billiga gainers i 200:- klassen. De funkar säkert, jag har inte prövat någon men...

Bor du hemma och har gratis bananer/ andra snabba kolisar: Då rekomenderar jag proteinpulvret.

Bor du själv: Gainern.

Avstängd
Från: Nacka
Registrerad: 2003-10-14

ffs gå in på www.gymgrossisten.com för priser/info

Registrerad: 2004-03-11

hum... min "protein" drink består av (om den nu skall kallas det?):

2 bananer (smaksättning soya protein smakar skit)
3 hela ägg (extra mkt protein =D )
0.5L mjölk (samma sorts protein som i soya proteinet)
1 Friggs Vitamin tablett (vem vill inte ha extra vitaminer =P )
3msk soya protein (2msk rekomenderat eller 20gram,66g/100g=protein)

jag blandar allt detta med en stavmixer i en 1L bunke 2ggr dagligen, jag tar en Direkt efter att jag ha käkat pasta (snabba kollisar) som man bör ta efter träning..och en innan jag lägger mej... man är mätt i 5h+ på den å ibland blir jag spy färdig, när jag skall ta den sista, pga, att jag är så mätt men va fan, no pain no gain =D brukar även skära ner 1-2 små söta äpplen, i det för att ha nått att fiska upp nått med skeden knapra på =P

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB