Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Hemma hos Kakiz

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-01-25

borttaget

Registrerad: 2003-10-31

Får man fråga vad för kampsport du tränar?

borttaget

Ojdå, själv tränar jag Ashihara Karate som är en modernare variant av kyokushin.
För mig så funkar det rätt så bra att gymma och träna. Jag kör gym på morgonen(4 dagars-split) och karate(2-4 ggr/vecka) på kvällen, men det kan bli plågsamt om man har kört Bröst/triceps på gymmet och sen kör en massa armhävningar på karateträningen.

Har tränat Shootfighting tidigare men när jag flyttade för att kunna plugga på universitet så var jag tvungen att sluta. Men nu så har dom startat en klubb här i luleå så man kanske börjar till hösten.

Alltid kul att se att man inte är ensam om att vara lite tokig ; )

borttaget

Medans Kyokushin går ut på att vara tålig, härdad och slå hårt(det är mitt intryck av stilen) så är ashihara mer rörligt. Man försöker undvika att bli träffad genom att alltid vara rörlig, som i boxning t.ex. Försöka utnyttja motståndarens kraft till sin egen fördel etc.
Ashihara är tänkt att passa för alla oavsett storlek. Man får ju intrycket att i kyokushin så är det störst och starkast som vinner.

I ashihara så finns det även endel kast och svep, jag fick höra att dom tydligen har liknande kast i aikido. (Börjar nästan låta som reklam av stilen : ) )

Det som är likt Kyokushin är att stilen framhäver kraft i slag och sparkar och att tävling och gradering är rätt så lika. För övrigt så görs alltid våra kator i par. Gör man det i kyokushin också?

borttaget

borttaget

borttaget

borttaget

borttaget

borttaget

borttaget

borttaget

borttaget

borttaget

borttaget

Från: Stockholm
Registrerad: 2004-01-07

Hejsan ! ser att du ligger i, går det bra ? Jag tycker att det ser riktigt bra ut det jag har läst.  Tänkte fråga vad du har för mål med din träning ?
Själv ligger jag på vilo sidan hinner liksom aldrig bli frisk.
Lycka till med träningen .. / serafia

borttaget

Från: Stockholm
Registrerad: 2004-01-07

jo, jag har haft en himla otur. Jag har två små flickor hemma och den yngsta är snart 2 år och hon är alltid sjuk. så man hinner liksom aldrig bli frisk. Sen så har man aldrig tillräckligt med vila heller, Men nu försöker jag verkligen att ta det riktigt lugnt med träningen hoppas på att det släpper snart..
Jo viste är det kul att kunna vara "stor" som tjej. Jag tycker själv att jag inte får bli speciellt större, fast som sagt lite finare konturer skulle inte skada. Men det är alltid kul att få höra att man ser stor ut. ( och av rätt anledning) 
Vi får väll peppea varandra här på sidan. Nu håller jag tummarna på att min förkylning släpper så att jag verkligen kan få komma igång igen.
Lycka till med träningen !!!!

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB