Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Jag vet inte om man får göra reklam men tänkte om någon kunde tipsa om vad det bästa märkena av just kreatin och protein är ?
Sen undrar jag också om det är just dom 2 sakerna jag ska tänka på att köpa ? Kanske är något annat man ska tänka på?
Jag är 1,83 cm, 73 kg. Tränar 4 dar i veckan ungefär. Har börjat rätt nyligen med träningen och det är därför jag undrar :).
Istället för att köpa protein drink eller vad det är så undrar jag om det finns någor billigare alternativ ?
Är något av protein eller kreatin viktökande också?
Är inte ute efter nån viktökning. Vill ha ökad muskelmassa.. :)
tack på förhand!
Jag vet inte om man får göra reklam men tänkte om någon kunde tipsa om vad det bästa märkena av just kreatin och protein är ?
Det är en smaksak. Bläddra lite bland tidigare trådar så kommer du att märka vilka produkter folk använder sig av.
Kanske är något annat man ska tänka på?
Se i första hand till så att du äter tillräckligt mycket vanlig mat.
Är något av protein eller kreatin viktökande också?
Är inte ute efter nån viktökning. Vill ha ökad muskelmassa.. :)
Vikt = massa. Ökad muskelmassa innebär ökar kroppsvikt (om du inte samtidigt går ner i fettvikt/massa).
Jag kör på protein-drinkar och kreatin och har gjort det i cirka 2 veckor nu. Jag märkte av en tendens av att jag fick "fylda" finnar på min rygg och några enstaka kraftiga på ansiktet. Jag vet att finnar framkommer av hormoner och fet hy men tänkte att kanske kreatin/proteinet sätter fart på hormonerna. Det är inte mycket finnar jag får men ser så pass äckligt ut med sådanna "saftiga". Men ialla fall är jag nöjd med det jag inhandlat och väntar på resultat av min träning. Jag tränar alla dagar utom söndag. har gjort så sedan juni månad, innan dess var det lite träning då och då typ 2-3 ggr veckan.