Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
I morse när jag var på gymet så var det som om jag var svag och eländig.
Hade ätit en bra frukost och sovit bra. Vilodag igår så att kropen borde vara fräsch, men ändå så var jag hängig och orkade inte alls så mycket som vanligt. Detta är kanske bara en sån där "dålig dag" som man har ibland.
Det jag då funderar på är om man ska köra klart hela passet med lägre vikter eller rent av lyssna på kroppen och gå hem.
Hur gör ni om ni känner att detta är inte en bra dag? Eller är det bara jag som har såna här utan någon speciell orsak som sjukdom eller nåt?
nä, händer då och då för mig också, känns helt slött och orkar inte alls mycket. brukar ta ett par mindre vikter då och köra på ändå
Jag hade en igår!
Skulle köra mitt första Bröst å Axlar pass! (brukade köra bröst å biceps)
Laddad som f-n, kommer till gymmet, orkar knappt nånting!
Jag har oftast en träningspartner med mig, han fick helt enkelt hjälpa mig! Jag körde på samma vikter som jag tänkt mig. Sista axel setet gick över förväntan. Jag tror att jag vann psykiskt över kroppen! Jag kanske gjorde fel som fortsatte köra, men min kompis peppade mig å det känndes bra efteråt, kroppen tog ingen skada å idag e jag laddad igen!
Självklart har man olika bra dagar. Man kan tyvärr inte vara på topp vid varje träningspass, hur gärna man än vill :-)
Om det inte beror på någon sjukdom kör jag alltid igenom passet ändå. Tar ut mig precis lika hårt som vanligt, även om det innebär att jag kanske måste gå ner någon vikt. Det gör mig lite "småförbannad" och sporrar mig att ta ut mig ännu mer inför nästa set.
Jag ser inte sådana pass som bortkastade, bara sämre för sitt ego :-)