Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Träning och tillskott...

Registrerad: 2003-09-05

Jag har precis börjat träna på gym 3 ggr i veckan och har köpt ett protein som heter Perfect Protein 92... skulle vilja veta om det är nått att ha.
Kostar ca 350 för 750 gr. Jag kör ca 40 min varje gång och 2-3 muskelgrupper. Bör man äta nått speciellt innan man tränar. Alla svar tackar jag för. En annan sak om man inte har ätit nån på ett tag men tränat lite LUNGT ca 30 min en dag, kan man ta protein-pulver utan att oroa sig för att gå upp i vikt(som en måltid), och hur är det allmänt med proteinpulver (innehåller ju inte mkt kohydrater utan 92% protein). Och till slut :)
Hur mkt måste man träna ungefär för att se nån effekt (tid, intensivitet).
Jaja jag är tjatig men hoppas på några svar.

Dåligt dåligt... över 50 som läst men inte en som skrivit... jag blir lite besviken :(

Från: Stockholm
Registrerad: 2003-08-08

Dåligt dåligt... över 50 som läst men inte en som skrivit... jag blir lite besviken :(

Det finns många anledningar till att ingen svarat.. Dels för att man kanske inte haft tid, eller också pga att just dina frågor finns att hitta här på forumet om du ansträngar dig lite. Det finns en sökfunktion.. använd den om ingen annan hjälper dig :-)

Registrerad: 2003-08-08

Jag har precis börjat träna på gym 3 ggr i veckan och har köpt ett protein som heter Perfect Protein 92... skulle vilja veta om det är nått att ha.

Har aldrig använt det, men det innehåller nästan inga kolhydrater och drygt 90% protein, så det verkar vara bra.

Bör man äta nått speciellt innan man tränar. Alla svar tackar jag för.

Du bör ladda upp med långsamma kolhydrater ca 1,5 - 2h innan träningspasset. Om du inte har fyllda glykogendepåer kommer kroppen använda muskelproteinet som bränsle, och det är inte bra :-)

kan man ta protein-pulver utan att oroa sig för att gå upp i vikt(som en måltid)

Eftersom den inte innehåller nästan några kolhydrater alls kan du ta en proteindrink utan att samla på dig massa fett. Tänk bara på att blanda den med minimjölk eller vatten i så fall.

Hur mkt måste man träna ungefär för att se nån effekt (tid, intensivitet).

Den frågan är allt för komplex att svara på. Där får du söka lite och bilda dig en engen uppfattning först..  Allt kan man inte få serverat på fat ;-)

mvh

Administrator
Registrerad: 2002-02-23

IMO, inte för det priset. Du kan få vassleprotein (70-80%) för 150 kr / kg. Du betalar tre gånger så mycket för ett 90%-pulver.

Var kan man få tag i ett polver för 150 kr kg som är 80% vassle?
(inte med frakten i alla fall). Glad för alla svar

Registrerad: 2003-04-29

många på forumet som verkar föredra gymgrossisten, deras whey 80 ligger på 149/kg, inte inräknat frakt då

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB