Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

visst kan man väll gå upp mer än tre kilo muskler/år

Registrerad: 2003-07-29

Hej, jag har denna sommaren börjat styrketräna ordentligt å det har verkligen givit resultat, jag har gått upp från 54-55 till 63 kilo(har växt ca 1,5cm), ,men en kompiss till mej säger att det inte går att gå upp mer än tre kilo i muskler/år, någon som kan ge mej någon fakta som kan bevisa motsatsen? Tack på förhand/Eric

Registrerad: 2003-09-04

de e väldigt svårt!.. men bara för att du har gått upp från 54-55 till 63  behöver d inte betyda att allt e muskler, om man tar något ksttillskot, te.x kreatin, ala... eller nått liknade kan man lägga på sig en del vatten i musklerna...

Från: Tyringe
Registrerad: 2003-08-07

det är nog inte omöjligt men tror att det är mer omöjligt att själv mäta att det är just "3 kilo muskler" kör ditt bästa och var noga med kosten så behöver du ju inte ångra något och resultaten lär ju inte utebli

mvh Nilszon

Registrerad: 2003-08-16

Man kan inte veta hur mycket muskelmassa man lagt på sig bara genom att kolla på vågen. Som föregående talare skrev så är mycket vatten som så att säga "fyller ut" musklerna. Ofta lägger man på sig lite fett också.

Registrerad: 2003-07-29

de e väldigt svårt!.. men bara för att du har gått upp från 54-55 till 63  behöver d inte betyda att allt e muskler, om man tar något ksttillskot, te.x kreatin, ala... eller nått liknade kan man lägga på sig en del vatten i musklerna...

jag har inte ätit några kosttillskott så det är nog inte det, jag använder också mer än dubbelt så tunga vikter nu så jag har verkligen blivit starkare och fett är fortfarande en bristvara på min kropp.

Från: Tyringe
Registrerad: 2003-08-07

jag ökade ochså dubbelt upp i vikter i början det går grymt snabbt i början på gymkarriären... ja menar bänk när ja började var typ 35kg nu e d ju 80kg man får lägga på o jag har tränat i 8 mån och itne kört speciellt hårt...

Från: Linköping
Registrerad: 2003-02-20
Webbsida

Ptja läs den här studien =), 4,9 kg muskler på 10 veckor. i medel =d

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB