Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Köp Kostillskott!

Från: Uppsala
Registrerad: 2003-08-18

Vissa funderar om de är värt pengarna osv...Det är det..
En sak ni måste förstå som är nya här att protein tillskott innehåller fullvärdigt protein..det gör inte alla livsmedel...så köp så kommer du se skillnad..!

Registrerad: 2003-08-21

Säkert? Det kostar lixom runt 500 spänn för 4 kilo, och d e rätt så mkt pengar för en 16åring. Men ja kanske ska prova ändå :P

Gör de ..du kommer se skillnad..!

Från: Stockholm
Registrerad: 2003-08-08

Nu tycker jag inte du ska haussa betydelsen av kosttillskott. Det finns många ugdomar som inte har råd att lägga veckopengen på tillskott av olika slag.
Det viktigaste som nybörjare är att äta rätt! När du väl har den biten avklarad och inte får i dig tillräckligt med proteiner kan ett tillskott vara lämpligt. Men gå inte iväg och köp ett tillskott det första ni gör när ni börjar träna.

Ett kosttillskott är just ett tillskott till den vanliga kosten, och är inte tänkt att erstätta den.

mvh

Från: Gbg
Registrerad: 2003-08-05

Jag håller med. Jag skulle nästan förespråka att träna nåt/några år, innan man köper på sig tillskott till förbannelse. det ger mer när man känner sin kropp och man kommer ohyggligt långt med att bara läsa upp sin kunskap om näringslära och lägga om sina kostvanor därefter..

När man sedan hållt på ett tag med sånt kan det ge märkbar skillnad med tillskott osv, men jag tvivlar att man kommer så långt om man skall börja med allt på en gång..

Skynda långsamt och ha inte för bråttom med att köpa allt som finns att få tag i, speciellt om man är 16...

//Just my two cents... :-)
Gymma på gubbs..

Jo men ..det är ganska svårt att få i sig 1-2xkroppsvikt i fullvärdigt protein...därför är det bättre om du köper de tidigare..men de är min åsikt!

Jo jag får hålla med "utvidgad" vad gäller protein, det är svårt att få i sig så mycket protein..

Registrerad: 2003-08-21

Ja har tränat i runt 1,5 - 2 år nu o håller med Kim, som i en annan tråd här på forumet skrev att man blir lite extra taggad inför träningen om man typ käkar kosttillskott och köper nya handskar lite då och då. Handskar har ja haft sen ett bra tag tillbaka o nu ska ja nog oxå börja me proteinpulver (whey 80). Om det ger skillnad är kanske ändå inte det viktigaste till slut....

Det är gôtt Björn, du har hittat rätt vad gäller träningen för dig. Kul :-D..
Och tackar för uppbackningen.. ;-)
God fortsatt träning..

//Hultan, som kör definiering just nu..

Registrerad: 2003-07-09

Jag kan bara haka på förespråkarna av att göra träningen till "en grej". Gör man inte det så är det svårt att tvinga ut sig själv och köra konditionsintervaller, för det är allt annat än skönt, iallafall inte förrän efteråt. Alla typer av motivatorer är därför välkomna. Det gäller även styrketräning, nya snygga gymläder funkar också, fåfänga är en mäktig drivkraft.
Där måste jag säga att det täcka könet ligger långt före män, medan varannan kille nöjer sig med en sliten t-shirt så verkar tjejer på gym spendera en förmögenhet på läckra outfits?men det är ju bara trevligt för oss andra?

Att sedan säga att det är dyrt... ja.... gratis är det inte. Men försök äta en inte alltför ensidig kost, ha bra balans mellan näringsämnen och samtidigt ha 2g/kilo protein-målet för ögonen. Det är inte billigt. Men iofs så verkar flera här fortfarande gå i skola och bo hemma så då kan man ju komma undan med att tjata på de därhemma att servera lite bättre mat. Passar också på att uppmana er att äta skollunch, det är det enda jag saknar med den tiden. Fast nu verkar ju kidsen äta fil istället... bättre förr... som vanligt.

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB