Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
jag har for tillfallet inte tillgang till ett gym men jag vill anda halla igang for att fa lite muskler och oxa ga ner i vikt. Jag har som mal att springa maraton nasta ar sa jag kommer att springa mkt den narmaste tiden men det far ju bli lite simning och cykling oxa for lite omvaxling i muskelgrupperna, men nu ar det sa att jag inte riktigt vet vad jag ska ata for att ga ner i vikt och samtidigt utveckla mina muskler.
Ska jag ata mkt protein eller mkt kolhydrater? Jag har tankt att kopa kosttillskott som jag kan dricka under dagen, vilket ar da bast??
Du säger att du ska köpa tillskott som du kan dricka under dagarna.. Då rekomenderar jag dig att köpa protein, eftersom det är lätt att man går upp i vikt av t.ex. gainer när det inte intas i samband med träning.
Sen när det gäller kosten, om du ska träna inför en mara så gissar jag på att du nästan kommer att ligga kring en 10 timmar i veckan och på så sätt kommer kilona att börja rasa. Annars råder jag dig att ta det lugnt med de snabba kolhydraterna, och istället äta mer långsamma - medelsnabba samt att hålla ett högt proteinintag.
Proteiner mättar bättre än kolhydrater men kolhydraterna ger bättre energi till träningen. (fyller glykogen depoerna)
Om du ska ta tillskott är även Omega-3 ett bra val...
tack for ditt tips.