Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

SEXPACK!!

Registrerad: 2003-09-01

Hej,

jag har blivit tipsad att detta forum är bra!!

Har en liten fråga, jag styrketränar 4 dagar i veckan, kör olika muskelgrupper varje dag, och intervallcyklar i 10 minuter varje dag.

Min stora fråga är hur skall man göra för att få ett komplett sexpack, har bara lyckats få 4 rutor!!

Från: Gbg
Registrerad: 2003-08-05

Dom finns där... Det är bara till att deffa.. Sök på forumet och sätt alla dina kunskaper du får i verket, så skall du se att det kommer fram tillslut..

//Hultan, som håller på för fullt :-)

Lycka till.

Från: Uppsala
Registrerad: 2003-08-18

I april hade jag inga rutor nu har jag 8..när jag spänner mig..
men det som är viktigast är  Diet>träning 2 max.3 ggr i veckan..men vikter om du vill ha dem snabbare

I april hade jag inga rutor nu har jag 8..när jag spänner mig..
men det som är viktigast är  Diet>träning 2 max.3 ggr i veckan..men vikter om du vill ha dem snabbare

Det finns bara sex..... :-)

Registrerad: 2003-07-27

sju

Så länge fick jag vara duktig! ;-)

Här är en bild i alla fall...
http://www.svenskamuskler.se/svm/m._rec … ominis.htm
Här har vi mer
http://www.fitness-center.at/wissen/fac … uskeln.jpg

Verkar som jag bitit mig i själv i röven... ;-)

Men vad jag menar är endå att dom vidt skilda rutorna är sex sen är det två långa som på bilderna eller en om man så vill. (grente)

Men, "stora sinnen erkänner när dom har fel"//Einstein..

//Hultan...

Registrerad: 2003-08-27

Nej, det kan ju inte stämma? Richard Sandrak har ju typ 10 rutor ju? är 7 det mesta man kan ha?! =S

Man lär sig något varje dag själv skulle jag ha förnekat att jag hade fel in i döden =>.nej men tycker då är bra då nån rättar mig (om dom inte har helt fel) Hatar då folk bara säger att man har fel utan att de kan visa på det som är rätt. du får väl rätta mig nästa gång jag har fel (snart förmodligen) hare

Registrerad: 2003-08-27

Hmm...jag vet inte riktigt hur många man kan ha, men jag har för mig att jag läst att man kan ha typ 12?

Eller kan man som mest ha 8 rutor?

/Jonas

Registrerad: 2003-07-15

ni har fel

jag har 23

:p

Nej, det kan ju inte stämma? Richard Sandrak har ju typ 10 rutor ju? är 7 det mesta man kan ha?! =S

Kollade upp "Richard Sandrak " Och undrar helt klart vad det är för en prick, ser ju ut att vara ett barn.. Ja ja, han har inte mer än 7, eller 8 om man så vill, muskler han heller..
Så var det med det.. ;-)

Ärligt..det beror helt på hur mycket man tränar o genetik..hur många rutor man kan få fram..att man bara kan ha 6 var de dummaste !

Ärligt..det beror helt på hur mycket man tränar o genetik..hur många rutor man kan få fram..att man bara kan ha 6 var de dummaste !

Alltså för att sätta ett stopp på denna dumma tråd...
Det beror inte på hur hårt man tränar, man kan inte få mer än som finns?!
Om jag pumpar brösten som fan, så får ju jag inte "2 par" till..
Det finns ett bestämt antal magmuskler (rutor) och man kan få fram alla om man får bort tillräckligt mycket kroppsfett..

Ingen har tio magrutor, om det inte är fel på dom.. Däremot kan många ha två eller för den delen en stor... Men det är för att man är pluffsig....

Det finns 6 rutor, och längst ner två till som vissa tydligen räknar som en, således blir det 7 eller åtta st.. Inte 9, 11 eller 25.... ?!
Titta på länkarna till bilderna på "Rectus Abdominus"

//Hultan - Med hopp om ett slut på denna fördummande tråd :-)

Registrerad: 2003-08-04

Att Richard Sandrak ser ut att vara ett barn beror helt enkelt på att han är ett.... Såg inslaget om honom på Ripleys för ett tag sedan också. Nåväl, vi har såklart vissa anatomiska begränsningar, och har man ett visst antal muskler så kan man inte få fler hur mycket man än tränar precis som Kim skriver. Själv har jag INGA rutor ;) men tack vare länkarna och bilderna vet jag nu att det är anatomiskt möjligt att ha 7, eller 8 om man räknar de nedre som 2. Jag har trott det var 6, men alltid lär man sig nåt nytt :)

Men hult kom då inte o säg nåt när du inte vet så mycket..så du menar att om man göra vanliga crunches så får man både träning på dem uppe o nere?..Ne du..Det beror hur mycket man "belastar" muskeln under en träning du ska nog läsa på lite innan du snackar massa ¨på forum o dyl..

http://www.learndieting.com/abs.gif
Ser du den där längst ner..den som går underlivet..den är nästan formad som en rundad trekant..den kan uppfattats som 2..och han på bilden har alltså 8...! Sen vidare bryr jag mig inte om du tror på det här men jag vet iaf vad jag pratar om..=)

/DilateD

Men hult kom då inte o säg nåt när du inte vet så mycket..så du menar att om man göra vanliga crunches så får man både träning på dem uppe o nere?..Ne du..Det beror hur mycket man "belastar" muskeln under en träning du ska nog läsa på lite innan du snackar massa ¨på forum o dyl..

Ser du den där längst ner..den som går underlivet..den är nästan formad som en rundad trekant..den kan uppfattats som 2..och han på bilden har alltså 8...! Sen vidare bryr jag mig inte om du tror på det här men jag vet iaf vad jag pratar om..=)

/DilateD

Ja men det är ju det jag säger?!

Jag började tråden med att råka vara lite klumpig och skriva att det inte finns mer än 6, men ändrade det för länge sen, till 7 eller åtta om man nu vill så. (det ser ut som sju på vissa och åtta på vissa).

Så vad är det du hänger upp dig på?
Dessutom så får du träning på hela (eller alla) magrutor om man gör situps eller crunches, men man kan isolera lite grann och öka intensiteten på olika ställen. Man tränar hela magen om man gör crunches, känn själv på magen när du tränar..
Jag har dessutom läst flera oberoende artiklar och rapporter om vanliga sk. situps då man "kilar fast" benen och drar upp över kroppen och dom har visat sig vara bättre än man trott och kopplar in mycket mer balansmuskler och då gör hela bålen starkare dock så gör "crunches" dom synliga utanpåliggande magmusklerna större men man behöver hela buklens muskler med sig, eller hur.. Alltså är inte "vanliga" situps att förkasta heller riktigt, vilket jag faktiskt hade trott ett tag för att man kopplar in tex höftbäjaren osv för mycket..

Och vadå inte vet nåt, jag sitter väl inte och hittar på?
Dessutom, det finns inget att tro eller inte tro på, det finns liksom kalla fakta hur muskeln ser ut.
Det handlar ju inte om storsjöodjuret som man kan anta eller inte anta finns..

Är det fortfarande nåt du stör dig på så skriv igen eller är allt klart nu?
Jag kan inte se vad du hängde upp dig på..
Och angående läsa på, så gör jag inte mycket annat än förkovrar mig i träningslära, men det räcker inte att läsa en sak, det gäller att läsa flera källor och skapa sig en egen uppfattning.. Källkritik är A och O...

I all välmening, Hult.

Från: Stockholm
Registrerad: 2003-08-08

Hultan//

Jag håller med dig.. Du kanske uttryckte dig lite klumpigt i början, men rättade dig själv ganska fort. Det du säger är inte fel, verkar bara som somliga tolkar det du skriver som fan själv tolkar bibeln ;-)

Kör hårt!

mvh

jaja fint att det är uppklarat nu lägg ner allt innan det här forumet blir ett B&k forum också

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB