Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

hur ska jag går ner i vikt och träna?

Registrerad: 2003-08-30

allo

jag är 18år och är runt 180cm. Gjorde inte mycket under 2 år och gick därmed upp i vikt.
Jag har mycket underhudsfett och ser mulligut på kroppen, men armar o sånt e rätt smala.

2-3 månader sen köpte jag hantlar och tränade kroppen lite smått.
Nu har jag börjat träna på gym och vill bli "fit".

Jag brukar jogga 2-3 km varje dag med.

förlorar jag muskelmassa samtidigt som jag äter rätt och springer  för att gå ner i vikt?

och jag undrade om jag ska förlja denna tallriksmodell jag hittade
1/2 av tallriken grönsaker , 1/4 kött , 1/4 potatis/pasta ?

sen var det om -> en kille på gymmet sa till mig att köra med tyngre vikter och göra färre reps om jag ville bli starkare.
jag gjorde detta och jag känner mig lite starkare faktiskt :D .
är det inget fel med den här sortens träning?

Jag tränar varje dag.
mitt mål är att få fina muskler och få bort all fett som inte ska va där.
räknade ut att om jag hamnar på 70-75 kg så skulle fettet ligga bra till.

tack

Från: malmö

Jag har liknande kropps fysik och försöker att träna något varje dag. Men är väldigt noga med att låta kroppen vila. Du bygger inga muskler på gymet utan musklerna växer när du vilar. Jag har 2 schema, ett "muskelschema" som tar 3-4 besök i veckan på gymet och dom andra dagarna "fettbränning" med enkla metoder som; gå raskt med grannens hund, cykla till jobbet, dammsuga/städa. Om du gör något fel så tror jag du risker överträning.

Räkna ut hur länge du ska vila på denna länk http://www.sunnerboskolan.ljungby.se/id … ANING4.doc

Tänk på att låta musklerna vila mellan passen vid intensiv styrketräning, musklerna behöver 24 h vid uthållighetsträning, 48 h vila vid allmän styrka och 72 h vid maximal. Cirka! ”Vilan bygger”.  Och självklart ät bra mat och vila ordenligt.

Lycka till
//T.

kk tack.. bra text på länken.

men hur är det med springandet och styrketräningen?

bränner jag bort musklerna med?

för jag vill ju bli smalare samtidigt som jag utvecklar mina muskler

Från: malmö

Dina muskler kräver alltid konstant energi, dygnet runt. Om du inte har ätit rätt så kommer dina muskler minska om du motionerar överdrivit. Att äta rätt mängd mat är svårt, äter du för mycket går du upp i vikt, äter du för lite tar muskler ifrån sig själva, då minskar muskelvolymen och det är inte bra.

Dom jag pratat med bygger muskler i en period och äter därefter sen oftast när våren kommer börjar dom deffa men jag har aldrig hört om någon som försöker öka muskelmassan och deffa samtidigt. Utan oftast försöker man förlora underhudsfett och bibehålla musklerna

Om du vill lyckas med att bygga muskler är mitt tips att läs mer om näringslära och dom olika sätt att äta när man bygger eller när man deffar.

Det finns massor av information på webben men snälla försök att känna igen bluff och fake info som försöker sälja dig kosttillskott, det fungerar ändå inte av 99% av fallen. Rekommenderat är vitaminer och om din far inte är fiskare så gärna omega-3. Köp vitaminerna så slipper du ha halva tallriken med grönsaker  : )

Lycka till
*//T

Registrerad: 2003-09-04

försök me att få i dig mycke proteiner och lite kollisar....

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB