Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Är detta bra? Mitt träningsprogram, vore tacksam för svar!

Registrerad: 2003-06-23

Hej!
Heter Mattias och är 17 år gammal.
Jag har ganska stor erfarenhet av träning och kost, men det är alltid bättre att få flera åsikter då man själv inte alltid ser klart.

Jag styrketränar och motionerar, träningen består av:
Övningar med fria vikter på hantlar.
Joggning.

Jag springer/joggar dagligen en sträcka på 7 km, de första 2,5 avverkar jag på 9,06 min, totalt brukar jag landa på 32 min ungefär.

Styrketränar gör jag dessutom också varje dag, men jag har 2 olika scheman som jag kör varannan dag, de ser ut såhär:

DAG 1
Bänkpress (bröst)
Flyers (bröst)
Pullover (bröst)
Biceps Curl (Biceps)
Biceps concentration curl (Biceps)
Triceps extension (triceps)
Triceps kickback (triceps)

samt 3*30 Sit ups, för magen.

DAG 2
Lateral Raise (Axlar)
Hantelpress (Axlar)
Hantelrodd (Rygg)
Shrugs (Rygg)
Liggande hantelrodd (rygg, Not överflödig ? )

6* Chins AMRAP (as many reps as possible)
6* Pullups AMRAP (as many reps as possible)

Kosten: Jag äter bara nyttiga saker, inget godis, pizza, hamburgare etc. Så kosten är inget problem.

Tillskott: Använder just nu Super Mass Fuel från Twinlabs.

Nu till mina frågor, puh ;)
1. Är det något jag bör ändra på ?
2. Finns det någon mer övning till rygg eller axlar som jag inte har tagit med som går att göra med hantlar?
3. Jag har inga känningar whatsoever, men ska jag fortsätta på samma intensitet.
4.Jag styrketränar inte benen därför att jag tror att det räcker med löpningen för att de ska hålla sig i form, har jag helt fel?
5. Rent teoretiskt så får ju muskelgrupperna (förutom benen) vila 24 hrs, räcker det?

Vore tacksam för all hjälp jag kan få, tack!

Från: Gbg
Registrerad: 2003-08-05

Nu till mina frågor, puh ;)
1. Är det något jag bör ändra på ?
2. Finns det någon mer övning till rygg eller axlar som jag inte har tagit med som går att göra med hantlar?
3. Jag har inga känningar whatsoever, men ska jag fortsätta på samma intensitet.
4.Jag styrketränar inte benen därför att jag tror att det räcker med löpningen för att de ska hålla sig i form, har jag helt fel?
5. Rent teoretiskt så får ju muskelgrupperna (förutom benen) vila 24 hrs, räcker det?

Vore tacksam för all hjälp jag kan få, tack

Vad är du ute efter? Mer muskler, bättre kondis eller kroppsfettminskning?

Från: Stockholm
Registrerad: 2003-07-21

Styrketränar och konditionstränar du varje dag är risken väldigt stor att du övertränar dig. Musklerna måste vila... Det är då som dom byggs upp, när du tränar bryter du ner dom. Hela kroppen behöver vila ibland också.

//Christian

Registrerad: 2003-06-23

Vad är du ute efter? Mer muskler, bättre kondis eller kroppsfettminskning?

Jag är ute efter muskelökning och kroppsfettsminskning..

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB