Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Proteinintag

Registrerad: 2003-09-03

Har precis köpt Star Nutrons Whey-80. Tränar styrka tre ggr i veckan och innebandy 2 ggr..så frågan är: Hur mkt ska jag ta varje dag? Som det är nu så funderar jag på en portion/dag när jag inte tränar och en före samt en efter när jag tränar. Låter det bra?

/Tacksam för svar

Från: Stockholm
Registrerad: 2003-08-08

Det är i mångt och mycke en fråga om hur din övriga kosthållning ser ut och hur mycket pengar du är villig att lägga ner på tillskott.

Eftersom du rör dig så pass mycket skulle jag rekommendera att du tar två proteindrinkar om dagen, morgon och kväll. De gånger du styrketränar skulle jag föreslå att du tar en gainer direkt efter styrketräningen, för att på ett smidigt sätt även få i dig de snabba kolhydraterna.

Jag anser dock inte du behöver ta en gainer efter innebandyn.

mvh

Ok, tack, det låter rimligt. Har dock inte gainer, går proteinpulvret lika bra efter träning?

Ok, tack, det låter rimligt. Har dock inte gainer, går proteinpulvret lika bra efter träning?

Om du bara tar protein efter träningen är det bra om du kompletterar den med snabba kolhydrater. Dina glykogendepåer är nämligen tomma och kroppen skriker efter ny energi. Fördelen med en gainer är just att du får både protein och snabba kolhydrater i en servering.

mvh

Från: Uppsala
Registrerad: 2003-08-18

men whey innehåller väl oxå kolhydrater..

men whey innehåller väl oxå kolhydrater..

Nej, absolut inte tillräckligt. Whey-80 innehåller <1g kolhydrater per servering. En gainer ligger på ca 60-70 g kolhydrater per servering.

mvh

Om du bara tar protein efter träningen är det bra om du kompletterar den med snabba kolhydrater. Dina glykogendepåer är nämligen tomma och kroppen skriker efter ny energi.

Hm okej..D.v.s., om man trycker i sig lite dextrosol + protein + kreatin efter träning så har man fått i sig allt man behöver?

Registrerad: 2003-08-21

Vad kan man äta för saker då för att få i sig snabba kolhydrater? Duger frukt? Eller Dextrosol kanske? Jag tar enbart whey80, inge kreatin lr så.....

Registrerad: 2003-04-29

en eller två bananer brukar ju vara bra

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB