Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Ja vad är egentligen det nyttigaste brödet?
Är det stor skillnad på vitt bröd och sånt där grovt lingonbröd?
Pumpernickel räknar vi inte med, torrsnus. :)
Ja, kolhydraterna i lingongrovan är mycket långsammare och även om brödet har tillsatt vegitabiliskt fett tycker jag det är det godaste nyttiga brödet. Hemmabakt räknas inte dock.
Det kanske inte är så tokigt att ta med ett par skivor lingongrova till ett mellanmål i skolan då. Inte såå mycket protein, men man kan ju ha lite ägg på.
eller tonfisk/makrill i tomatsås. Då blir det fest! :)
Om man deffar är Rågbröd ett väldigt bra bröd, eftersom det binder upp fett i tarmkanalen... så att kroppen tar upp det sämre, och man bajsar ut det istället :)
Tonfisk är man ju less på. :)
Har försökt det mesta för att neutralisera den smaken, t.ex blandat en burk tonfisk i fil och yoghurt (!).
Inget hjälper ;P
Makrill skulle jag väl ha testat, så tack för tipset! =)
Testat mitt tonfiskrecept då? ;)
Nä, finns det under recept?
Däremot har jag också nåt recept med tonfisk i nån dillsås som är lika magert som tonfisken själv. Baseras på vatten.
Men man måste äta så mycket om man ska få i sig en hel burk. :)
Man kanske skulle pressa den jättekompakt till små bollar som man kunde svälja. ;)
Jepp, checka igenom recept delen.
Dedär med bollar kan gå, med massa vätska och vilja ;)
eller tonfisk/makrill i tomatsås. Då blir det fest! :)
Hahhha en gymmares fest, torrt bröd med fisk.
Men det stämmer tyvärr ;)
Vet inte vad ni har för smarriga brödsorter där ni bor, men här i Växjö så har vi ett riktigt sjysst valnötsbröd ifrån Växjö Bagarn... Nyttigt o helt outstanding! =)
/K
balansbröd kärnråg....det är lyx!
Ett bröd jag gillar är pågens bröd som heter "leva"...
Annars är ju knäckebröd inte helt fel. Vasa Sport.
ju mer frön i brödet desto mer proteinrikt.
för er som vill ha fett på mackan men inte smör: testa en matsked olivolja på smörgåsen! mycket antioxidanter bland annat.
Om man deffar är Rågbröd ett väldigt bra bröd, eftersom det binder upp fett i tarmkanalen... så att kroppen tar upp det sämre, och man bajsar ut det istället :)
?? Syftar du på att fibrerna skulle ha en fettabsorberande effekt?
inte fibrerna men rågen.
Det är rätt som josu sa att fibrer binder upp fett i tarmkanalen. Vilket gör att en mindre mängd tas upp.. /robs
han sa ju just att det inte var fibrerna utan rågen =P
han sa ju just att det inte var fibrerna utan rågen =P
I råg finns det ju fibrer.. så det spelar ju igentligen ingen roll vad han sa eftersom som det skulle bli rätt iaf. ;) /robs
Fortsätter på denna tråden istället för att skapa en ny...
Är det någon som vet vilket bröd som innehåller minst kolhydrater? Namn och näringsinnehåll uppskattas!
/Alea