Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Tre drinkar om dagen?

Från: Ilsbo - Hälsingland
Registrerad: 2003-08-26

Har räknat igenom mitt protein-intag från maten och kommit fram till att jag behöver komplettera med ca tre proteindrinkar (ca 90gram) om dagen för att nå dom minst 190gram jag behöver... (Väger 95kg)

Är det vanligt att man tar tre doser vasslegrogg per dag? Och isåfall tar man dom morgon middag kväll?

Hur långt innan läggdags bör man ta dagens sista? Brukar träna vid åtta och lägger mig elva.

Vill även passa på att tacka för alla vettiga svar jag fått tidigare. Synd att jag inte hittat detta forum ett år tidigare, då hade man kanske varit ännu större nu =)

Från: Stockholm
Registrerad: 2003-08-08

Är det vanligt att man tar tre doser vasslegrogg per dag? Och isåfall tar man dom morgon middag kväll?

Det beror på hur mycket protein man får i sig från den vanliga kosten. Jag skulle dock först försöka få ordning på den och hålla mig till två drinkar per dag. Det ska ju trots allt vara ett tillskott och inte ersätta den "riktiga" kosten.

Hur långt innan läggdags bör man ta dagens sista? Brukar träna vid åtta och lägger mig elva.

Jag tar min drink någon timme innan jag lägger mig. Ser till att blanda med minimjölk eller vatten för att slippa få i mig onödiga kolhydrater under natten.

mvh

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB