Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

vad väger en skivstång?

Från: Västerås
Registrerad: 2003-07-18

Just det, vad vägen en skivstång. Jag förstår att det förmodligen finns flera olika men vad väger dom ungefär?

Från: Västerås
Registrerad: 2003-07-18

hamnade i fel forum, har lagt in det under styrkträning istället.

Registrerad: 2004-02-11

Just det, vad vägen en skivstång. Jag förstår att det förmodligen finns flera olika men vad väger dom ungefär?

5-7-10-15-20kg är de skivstångerna jag träffat på...

tränar du på ett gym är det bara att fråga... tränar du hemma och inte vet vad den väger... ställ stången på vågen bara...

//Mvh B

Registrerad: 2004-04-15

På riktgt: bry er inte om vad ni lyfter om ni inte tävlar. Ni ska träna i er egen takt och skita i alla andra gör långsammare/snabbare framsteg.

Från: Göteborg
Registrerad: 2003-07-02

På riktgt: bry er inte om vad ni lyfter om ni inte tävlar. Ni ska träna i er egen takt och skita i alla andra gör långsammare/snabbare framsteg.

öööööh???? "okej" ?

själv så tävlar jag verkligen inte, eller har inte planer på det heller för den delen, men jag tycker det är intressant o föra dagbok på när man tränar, dvs skriva upp olika vikter osv, då ser man hur man ligger till, och om man ökar något under en period osv.

samt att för min del, känns det svårt o komma ihåg vad man ligger o kör på för olika vikter, i alla övningar, då man vill öka.

/ ta en funderare innan du postar, känns som att de senaste har varit
lite "skruviga".

Från: sthlm
Registrerad: 2004-05-18

en internationell stång(bänk o knäböjjar stång) ska väga 20 kg,dom förminskade varianterna ska alltid väga 10kg,men lokala variationer förekommer.

Från: Linköping
Registrerad: 2004-01-30

öööööh???? "okej" ?

själv så tävlar jag verkligen inte, eller har inte planer på det heller för den delen, men jag tycker det är intressant o föra dagbok på när man tränar, dvs skriva upp olika vikter osv, då ser man hur man ligger till, och om man ökar något under en period osv.

samt att för min del, känns det svårt o komma ihåg vad man ligger o kör på för olika vikter, i alla övningar, då man vill öka.

/ ta en funderare innan du postar, känns som att de senaste har varit
lite "skruviga".

Jag håller iofs med lyckegard att vad man lyfter spelar ingen roll såvidare man inte planerar på att bli tyngdlyftare. Visst det är kul att man får resultat och blri starkare men om man är ute efter en fin vältränad kropp så är vikten helt oväsentlig och tycker inte alls hans inlägg va "skruvig".

Mvh Tobbe

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB