Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Träningsupplägg

Registrerad: 2002-11-09

Hejsan,

Jag skulle vilja ha hjälp med min träning. Kör 3 övningar för bröst, rygg och 4 för axlar. Ben är ju som bekant lite annorlunda. Där kör jag 5 set för varje muskelgrupp. Biceps och triceps kör jag 2 övningar á 4 set var.

Försöker hålla 8-12 repetioner för varje set beroende på humör och ork. Men vet inte varför muskeln typ dör ibland så att vid ett visst träningstillfälle orkar jag mycket tyngre vikter än andra gånger. Försöker vila 2-3 dagar innan samma muskler tränas igen. Vilar ~1 minut mellan varje set.

Jag undrar varför muskeln "dör" och om mitt träningsupplägg är bra. Bör jag ändra det var tredje månad? Har hört att det är bra att köra några veckor tungt och andra lätt.

Väger 76 och är 179cm. Vidare ville jag bara tipsa alla er som tränar att man kan dricka extra stark kaffe just innan träningen vilket jag tycker ger mig mycket bättre ork. Viktigt är dock att dricka extra mycket vatten då kaffet är vattenbindande.

Jag kör dag:
1;  Bröst   och framsida axlar
2;  Rygg   och baksida axlar
3;  Biceps och triceps
4;  Ben     och mage

Tacksam för ett svar.

test
Registrerad: 2002-02-28

Hej!

Hur äter du före träningen? Den kan vara helt enkelt så att du inte alltid har tillräckligt med energi för att lyfta tungt. Sedan är det ju så också att man inte kan lyfta tungt konstant utan bör ha lättare dagar.

Så länge som ditt träningsprogram ger resultat finns det ingen anledning att byta. Men så fort resultaten avtar är ett programbyte bra att göra eftersom man annars kommer att sitta och gneta på samma vikter träningspass efter träningspass.

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB