Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Kost å träning

Registrerad: 2003-06-19

Tjenahejsan,
Ja nu e de jag igen som kommer med e kostfråga. Min träning går bra och ska förhoppningsviss ha blivit lite krampigare till nästa sommar, men för att bli det måste ja ju äta rätt åsså.

Min pappa sa att jag behöver mycket kolhydrater på dagen för att orka med allt skolarbete och resten av sakerna ja gör, och på kvällen behöver jag proteiner, eller efter träningspasset.

Det jag undrar e i vilka livsmedel finns det supermycket kolhydrater? Vad ska jag ha till middag som innehåller mycket kolhydrater? Finns det någonting som jag skulle kunna käka i skolan som innehåller kolhydrater t. ex nån frukt eller nått annat?

De saker jag käkar nu som är nyttiga är väl havregröt, fullkornbröd, mycket yoghurt ca 1h före träning och sen till mellanmål osv. Ja käkar pasta, potatis, hyffsat mycket kött men mest kyckling. Fisk blir det då och då. Jag vet att där finns bra olja som jag behöver. Hur ofta skall man käka fisk? Allting e low-fat.

Skulle bli tacksamm för ett svar eller om ni vet nån hemsida förutom den där paulun nånting...

C ya

Registrerad: 2003-08-19

Hej! Här kommer lite tips..
Havregrynsgröt är jättebra att börja dagen med. För att kroppen sedan ska få tillräckligt med energi bör du äta var tredje timme. Helst två riktiga måltider med pasta, ris, potatis osv + kött av något slag om du vill bygga muskler är kyckling, tonfisk, makrill bland det bästa. Sedan kan mellanmålen bestå av något enklare. Viktigt är att få i sig snabba kolhydrater direkt efter träning, banan el russin och efter max en timma inta en större måltid. Det viktigaste är att hålla tiden mellan måltiderna och inte låta kroppen ställa in sig på svält. Banan är givetvis den bästa frukten om du vill ha mycket kolhydrater men annars funkar det med ett äpple och kanske en macka eller skorpa om du kommer åt.
Lycka till!

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB