Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
ÖPPEN FÖR FÖRSLAG BEHÖVER INTE VARA EN 4 SPLIT!!
Hej jag har använt Cyber~s träningsprogram som han gav mig för ett tag sen.
pass1 : Bröst , biceps
pass2 : Mage och lår
pass3 : Rygg och triceps
pass4 : axlar och vader
Har gått upp från 62-65kg på 4 veckor nu. 10kg kvar till mitt mål eftersom jag är 1.76 meter.
Vill ha ett nytt schema, det är alldels för tungt pass3 och vill nu ha ett schema för maximal styrka i bröst och triceps främst.
Vill även ha de maskiner,övningar jag borde köra t.ex. rygg tar mig 2 timmar att träna kör minst 10 olika övningar :D
Kör fortfarande protien och kreatin, borde jag lägga till något nytt?
Sen vill jag ha uppåträtt rodd i schemat annars är det frittfram!
Tar endast 40kg i bänkpress vill ta 70kg ;/ Har bara tränat det 1 gång känner mig för svag i axlarna och triceps det är framför allt det som sänker mig.
Tacksam för svar sen tack Cyber för ditt schema, det var bra och många andra polare har kört det nu med :D
Senast redigerat av momokebab (2008-09-18 22:53)
Måndag: Bröst, Biceps ,Axlar , triceps
Tisdag: Lår , vader , mage , rygg
Onsdag: Vila
Torsdag: Bröst, Biceps ,Axlar , triceps
Fredag: Lår , vader , mage , rygg
Gjorde det nyss , är det bra ? vilka övningar ska ja köra hur många reps osv. Det kmr bli fett tungt men ska testa det nästa vecka :D
Har JAG givit dig det där (första posten)?! Det kan jag aldrig tänka mig.
Ditt programförslag har en stor miss; att träna biceps dagen innan rygg. Lägg bicepsträningen på ryggdagen istället.
I övrigt säger det inte speciellt mycket. Du skriver ju inte hur du har tänkt att träna, bara hur indelningen av muskelgrupper ser ut - vilket bara är en liten del av ett program. Det här är från en annan tråd rätt nyligen:
Cybercowboy skrev:
JAG tycker att det är bättre med övre/undre, annars kommer man alltid gå runt och känna sig lite halvmör i hela kroppen.
Så här ser mitt program ut för närvarande:
Day 1: Upper
DB bench: 3-4X6-8/3'
Seated cable row, shoulder wide grip: 3-4X6-8/3'
Incline bench: 2-3X10-12/2'
V-pulldown: 2-3X12/2'
Lying tri ext: 2X10/1.5'
BB curl: 2X12/1.5'
Side laterals: 2x12/1.5'
Day 2: Lower
Squat: 3-4X6-8/3'
DB romanian deads: 3-4X6-8/3'
Leg press: 2-3X10-12/2'
Lying leg curl: 2-3X10-12/2'
Calf raise: 4-5X6-8/2'
Abs: 3-4X6-8/2'
Day 3: rest
Day 4: Upper
Bench: 3-4X6-8/3'
Chins: 3-4X6-8/3'
DB MP: 2-3X10-12/2'
Chest sup. row: 2-3X10-12/2'
Pushdowns: 2x12/1.5'
Hammercurl: 2x12/1.5'
Facepulls: 2x10/1.5'
Day 5: Lower
Deads: 5x5/3'
Hack lift: 3-4X6-8/3'
Seated leg curl: 2-3X10-12/2'
Calf raise: 3-4X10-12/2'
Day 6: Rest
Day 7: Rest/start over
Frågor på det?
Kan omöjligt vara...
Det har stor fokus på hypertrofi, så du får/bör antagligen sänka reps-antalet något om du är ute efter att öka styrkan.
Cybercowboy skrev:
Har JAG givit dig det där (första posten)?! Det kan jag aldrig tänka mig.
Ditt programförslag har en stor miss; att träna biceps dagen innan rygg. Lägg bicepsträningen på ryggdagen istället.
I övrigt säger det inte speciellt mycket. Du skriver ju inte hur du har tänkt att träna, bara hur indelningen av muskelgrupper ser ut - vilket bara är en liten del av ett program. Det här är från en annan tråd rätt nyligen:Cybercowboy skrev:
JAG tycker att det är bättre med övre/undre, annars kommer man alltid gå runt och känna sig lite halvmör i hela kroppen.
Så här ser mitt program ut för närvarande:
Day 1: Upper
DB bench: 3-4X6-8/3'
Seated cable row, shoulder wide grip: 3-4X6-8/3'
Incline bench: 2-3X10-12/2'
V-pulldown: 2-3X12/2'
Lying tri ext: 2X10/1.5'
BB curl: 2X12/1.5'
Side laterals: 2x12/1.5'
Day 2: Lower
Squat: 3-4X6-8/3'
DB romanian deads: 3-4X6-8/3'
Lying leg curl: 2-3X10-12/2'
Calf raise: 4-5X6-8/2'
Day 3: rest
Day 4: Upper
Bench: 3-4X6-8/3'
DB MP: 2-3X10-12/2'
Chest sup. row: 2-3X10-12/2'
Pushdowns: 2x12/1.5'
Day 5: Lower
Deads: 5x5/3'
Hack lift: 3-4X6-8/3'
Seated leg curl: 2-3X10-12/2'
Calf raise: 3-4X10-12/2'
Day 6: Rest
Day 7: Rest/start over
Frågor på det?
Kan omöjligt vara...Det har stor fokus på hypertrofi, så du får/bör antagligen sänka reps-antalet något om du är ute efter att öka styrkan.
Vet inte vad en enda övning är typ haha :D
momokebab skrev:
Vet inte vad en enda övning är typ haha :D
momokebab skrev:
rygg tar mig 2 timmar att träna kör minst 10 olika övningar :D
Ta det lugnt med ryggen bara så du inte överarbetar den och skadar dig, din rygg är inte helt färdigt växt än
van damme skrev:
momokebab skrev:
rygg tar mig 2 timmar att träna kör minst 10 olika övningar :D
Ta det lugnt med ryggen bara så du inte överarbetar den och skadar dig, din rygg är inte helt färdigt växt än
Är riktigt rädd för det. Känns som jag kommer förstöra någon kota eller något ibland. Ska köra lite lättare vikter nu med ryggen tills jag får in rörelse mönstret, när det stämmer kommer jag att öka på vikterna.
Ska testa cybers schema men är det inte för lite övningar eller räcker det :D
Tackar så mycket ska testa det i 2-3 veckor för sen utverdera och se hur bra det gick återkommer med info :D
2-3 veckor? Ge det minst 6-8 veckor.
Cybercowboy skrev:
2-3 veckor? Ge det minst 6-8 veckor.
Körde idag, var ganska skönt pass fakitks tkände mig mycket piggare än vad ja brukar.
Men är rädd att det är för lite övningar eller räcker verkligen alla dom för alla kroppsdelar?
Ska jag ta övningarna i den ordningen du skrivit upp dom?
Det blir 10-15 set per vecka (med ganska många reps), vilket är mer än tillräckligt för dig och de flesta andra.
Ja, kör den ordningen jag skrivit.
Cybercowboy skrev:
Det blir 10-15 set per vecka (med ganska många reps), vilket är mer än tillräckligt för dig och de flesta andra.
Ja, kör den ordningen jag skrivit.
Okej gott :D
Men shurgs kan man slänga in det någonstans vill gärna få trapsen :D
Smaksak. Själv skulle jag lägga dem på samma dag som marklyften.
Jag tänkte om jag vill satsa extra mycket på bänken kan ja inte köra vanlig bänkpress bägge gångerna eller måsta jag köra snedd bänk, har ett mål att ta 70 i bänkpress :D
Det går bra. Kommer däremot inte bli någon jättestor skillnad.
Varför finns inte dips med i schemat :D Eller heter det något annat på engelska?
Jag skulle även behöva träna övre delen av bröstet mycket mer finns det någon bra övning man kan lägga till :P Eller räcker det som står där?
Senast redigerat av momokebab (2008-10-07 20:33)
Dips finns inte med för att jag valde att inte ha med dem.
För dig räcker det med det som redan finns.
Sen undrar jag hur mycket druvsocker man ska ta efter/före passet.
Dag 1: Överkropp 1
Hantelpress: 3-4X6-8/3'
Sittande rodd, brett grepp: 3-4X6-8/3'
Bänkpress: 2-3X10-12/2'
Latsdrag V-grepp: 2-3X12/2'
Dips: 2X10/1.5'
Push Downs (Triceps) : 3x12/1.5'
Stångcurl(Biceps): 2X12/1.5'
Hantellyft åt sidan(axlar): 2x12/1.5'
Dag 2: Underkropp 1
Knäböj: 3-4X6-8/3'
Raka marklyft: 3-4X6-8/3'
Benpress: 2-3X10-12/2'
Liggande lårcurl: 2-3X10-12/2'
Vadpress: 4-5X6-8/2'
Crunches: 3-4X6-8/2'
Dag 3 vila
Dag 4: Överkropp 2
Bänkpress: 3-4X6-8/3'
Militärpress hantel: 2-3X10-12/2'
Stångrodd: 2-3X10-12/2'
Latsdrag: 2x12/1.5'
Stående tricepsextention i cable : 3 x 12 / 1.5'
Dag 5: Underkropp 2
Marklyft: 5x5/3'
Knäböj : 3-4X6-8/3'
Liggande lårcurl: 2-3X10-12/2'
Benpress: 2-3X10-12/2'
Stående vadpress: 3-4X10-12/2'
Crunches: 3-4X6-8/2'
Tror du det kan fugnera, bytade några övningar och la till någon :D Säg till om det är bra eller om jag borde ändra något.
* Jag tycker inte att du behöver pushdowns efter att du kört dips. Och; orkar du verkligen köra 10 reps efter att du kört 2 st pressövningar innan?
* Att köra knäböj efter marklyft kan vara rätt jobbigt då korsryggen/bålen lär vara uttröttade av marklyften.
* Det fanns en anledning att jag hade med en roddövning med stöd för bröstet. Det finns risk att korsryggen inte orkar med. Men du får väl prova och se...
Angående druvsockret så finns det inga ska:n. Dessutom så fungerar det lika bra med någon annan kolhydratkälla, som dessutom inte är helt näringslöst vilket druvsockret är. Satsa på 30-40g före och efter så är du safe, och sedan äter du dagens största mål efter träningen.
Hur ska jag träna bänken har som sagt mitt mål att 70 kg i bänkpress och står på 40 just nu. Ska jag köra 40 2-3 gånger eller ska jag köra 35kg 12 gånger? Vill helst ta 60 innan Nyår, vilket inte är helt omöjligt om jag satsar men behöver er kunskap :D
Följ programmet, ät mycket mat och sov minst 8h per natt så kommer du nå ditt mål. Du måste inte, men du BÖR öka i kroppsvikt för att få ut maximalt av träningen och kunna utnyttja det anabola gensvaret som träningen genererar.
När du kört detta program i 7-8 veckor så kan du modifiera det och dra ner repsen något.
Cybercowboy skrev:
Följ programmet, ät mycket mat och sov minst 8h per natt så kommer du nå ditt mål. Du måste inte, men du BÖR öka i kroppsvikt för att få ut maximalt av träningen och kunna utnyttja det anabola gensvaret som träningen genererar.
När du kört detta program i 7-8 veckor så kan du modifiera det och dra ner repsen något.
Okej litar på dig. Sover bara 6 timmar men ska börja sova 8 nu bara för de! Ja jag går upp mellan 0.3 till 0.6 kg i veckan på msistoende hoppas det fortsätter så :D
Ett tips är att du för logg över din träning, så blir det enklare att följa utvecklingen och reflektera över träningen.
Cybercowboy skrev:
Ett tips är att du för logg över din träning, så blir det enklare att följa utvecklingen och reflektera över träningen.
Okej ska föra logg på någon hemsida :D