Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Satt och försökte mixtra ihop att köra 5 dagar, väljer bara att köra ben 1 dag eftersom ja ska prioritera överkropp och att jag går,cyklar,springer mycket så använder benen ändå ganska mycket.
Måndag : Axlar , Triceps och Mage
Tisdag : Rygg, bröst, biceps
Onsdag : Främre lår,bakre lår och Vader
Torsdag: Axlar , Triceps och Mage
Fredag : Rygg, bröst, biceps
Kritik?
Hur kan jag ändra det för att göra det bättre :D
Nu får du pressövningar två dar i rad...inte så bra. Ett bättre alternativ kan vara:
Mån: Bröst, axlar, triceps
Tis: Rygg, biceps, mage
momokebab skrev:
Satt och försökte mixtra ihop att köra 5 dagar, väljer bara att köra ben 1 dag eftersom ja ska prioritera överkropp och att jag går,cyklar,springer mycket så använder benen ändå ganska mycket.
Måndag : Axlar , Triceps och Mage
Tisdag : Rygg, bröst, biceps
Onsdag : Främre lår,bakre lår och Vader
Torsdag: Axlar , Triceps och Mage
Fredag : Rygg, bröst, biceps
Kritik?
Hur kan jag ändra det för att göra det bättre :D
Ingen höjdare att vara trött i axlar och triceps innan bröstpasset. Kanske:
Dag 1/dag 4: Bröst, axlar, triceps
Dag 2/dag 5: Rygg, ben, biceps
Du byter ju program oftare än du byter kalsonger. Ta och kamma dig nu och sluta trolla (eller vad du nu håller på med).
Cybercowboy skrev:
Du byter ju program oftare än du byter kalsonger. Ta och kamma dig nu och sluta trolla (eller vad du nu håller på med).
Jag testar mig fram blir inte nöjd med dom andra orkar inte så hittar nya :P Sen har ja bara bytt 2 gånger.
Tack Cap och Vårdar :D Ska testa det nu i 2 veckor får hoppas att man orkar :P
Hur ska du kunna utvärdera något om du byter efter en vecka?
Cybercowboy skrev:
Hur ska du kunna utvärdera något om du byter efter en vecka?
Det är inte så jag menar, utan att jag inte orkade. Det fungerade helt enkelt inte :P Så ska testa om detta här är bättre.
Och, återigen: muskelgruppsindelningen säger ju ungefär ingenting om hur du egentligen tränar. Vilka övningar ska du köra? Hur många set? Hur tungT? Hur många reps? osv osv
För mycket träning för vanliga personer. Gör träningen effektivare istället.
/Lizzu/Lissard/Ödlan
Senast redigerat av Lizzu (2008-10-04 11:20)
Cybercowboy skrev:
Och, återigen: muskelgruppsindelningen säger ju ungefär ingenting om hur du egentligen tränar. Vilka övningar ska du köra? Hur många set? Hur tungT? Hur många reps? osv osv
Axlar : Militärpress/Skivstångspress, Axelpress , Hantellyft åt sidan , upprätt rodd
Bröst : Bänkpress, Snedbänkpress , Hantelpress , Flyes sen brukar det bli någon maskin i slutet
Triceps : Dips, Triceps press , smalbänkpress , cable pushdown
Rygg : Latsdrag , Marklyft , Chins , Schurgs , kabelrodd , hypersträck
Biceps : stångcurl , hantelcurl/koncentrations curl , cable curl
Mage : Crounches, Benlyft, sen kör jag 1 maskin vet inte vad den heter och så lyfter jag benen i en annan vet inte va de heter :S
Lår: Knäböj , benpress , lårcurl (både fram och back) , bensparkar,
Vader: Vadpress ( typ 3-4 olika kan inte namnen på dom) Sen så tar jag smithmaskin och kör vaderna i den också.
Kör givetvis inte alla övningar varje gång jag tränar en kroppsdel Sen kör jag 2x8 så tungt jag kan. Lägger även in några maskiner ibland som jag ej kan namnen på..
Ett värdelöst program. Testa någon enklare variant.
http://workout-routines.blogspot.com/20 … rkout.html
Lizzu skrev:
/Lizzu/Lissard/Ödlan
Vad föreslår du? Varför är det för mycket?
momokebab skrev:
Lizzu skrev:
/Lizzu/Lissard/ÖdlanVad föreslår du? Varför är det för mycket?
Orkar inte förklara allt, men det säger sig självt. Ett sådant program är vansinne. Läs på lite, det kan bli ett par första träningsveckor. Ju enklare, till en viss gräns, desto bättre.
Lizzu skrev:
momokebab skrev:
Lizzu skrev:
/Lizzu/Lissard/ÖdlanVad föreslår du? Varför är det för mycket?
Orkar inte förklara allt, men det säger sig självt. Ett sådant program är vansinne. Läs på lite, det kan bli ett par första träningsveckor. Ju enklare, till en viss gräns, desto bättre.
Varför säger du något sen orkar du inte förklara?
momokebab skrev:
Lizzu skrev:
momokebab skrev:
Vad föreslår du? Varför är det för mycket?
Varför säger du något sen orkar du inte förklara?
Det låter helt enkelt som för mycket träning att gymma fem dagar i sträck, för de flesta människor.
Senast redigerat av Madball (2008-10-10 21:53)
Fem dagar i veckan är inte för mkt. :) Testa ditt program och se ifall du gillar det och om det funkar för dig, det är ju trots allt du som ska köra det!