Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Deffa eller inte?

Registrerad: 2008-09-30

Jag är en man på 23 år, 180cm lång och väger 80kg..10kg e typ fett som jag vill bli av med. Jag har precis börjat gymma 3 x veckan. mån, ons och fredag..men vet inte om jag ska fortsätta styrketräna och gå över till att deffa och bli av med mina 10fett kg ist. Eller ska jag fortsätta gymma o köpa någon gainer och kanske gå upp mot 85-90kg och sen börja deffa i typ slutet av december?

/Mvh Philip

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Fortsätt att styrketräna och fixa till käket för att gå ner i vikt. Styrketräningen kommer göra att du bibehåller (eller kanske tom ökar) den muskelmassa du redan har. Styrketräning och en bra kost är det bästa vapnet för att gå ner i vikt och inte bara bli smalfet(are).

Registrerad: 2008-01-13

Håller med!

Ja ska nog göra så..Köpte Body Science Diet Fuel som komplement idag också. Verkar bra.

Från: Helsingborg
Registrerad: 2008-06-11

Min polare gjorde så här att kan körde 1 muskelgrupp per gång och hoppade hopprep i ca 40 minuter-1 timme efter 3 månader vägde han 25 kg mindre. Han åt rätt men det är enkelt att återfalla tillbacka vilket han även gjporde efter 3 månader väger han kanske 10kg mer :P

Har deffat i 2veckor nu och märker att jag inte orkar lika mycket på gymmet..Är det normalt att gå ner i vikter under deffen? En annan fråga också..Kan man få i sig för mycket proteiner så de ger en negativ inverkan på kroppen?

Från: Kalmar
Registrerad: 2004-04-07
Webbsida

Moosie skrev:

Har deffat i 2veckor nu och märker att jag inte orkar lika mycket på gymmet..Är det normalt att gå ner i vikter under deffen? En annan fråga också..Kan man få i sig för mycket proteiner så de ger en negativ inverkan på kroppen?

Ja till allt förutom proteinet. Det krävs väldigt mycket protein i kombination med njurproblem för att det ska vara farligt. Så har du inte njurproblem kissar du helt enkelt ut proteinet som inte kroppen kan ta upp, vilket gör det till ett slöseri, men inte till något farligt.

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB