Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Övningar till mitt helkroppspass

Från: Lund
Registrerad: 2006-01-18

Då var det dags för mig att testa på lite helkroppsträning i några veckor.
Jag hade tänkt mig dessa övningarna varierat över 3 dagar i veckan. Saknas något? Kan något tas bort?

-Marklyft
-Bänkpress
-Hantelpress
-Knäböj
-Militärpress
-Biceps rak stång
-Biceps hantel
-Dips
-Chins
-Diverser rodd
-Konc. triceps,
-Frivändningar

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

latsdrag och vanliga roddar i kabelmaskin är två övningar som jag inte vill lämna ute egentligen, variera med dom ibland =) t-bar rows är en riktig superövning om man kan göra den, annars så är hantelrodd the shit. hantelpressar rakt sittande för axlar, samt utlyft med hantlar är två superövningar för axlarna. sist men inte minst så vill du ha en shrugsövning för trapsen och en vadpress =)

Från: Karlstad
Registrerad: 2005-12-18
Webbsida

Jag skulle ta bort "Biceps hantel" och "Konc. triceps".

En bicepsövning räcker mer än väl och triceps får sitt i alla pressövningar. Basera passen på enbart basövningar, precis som du har gjort i övrigt.

Från: Lund
Registrerad: 2006-01-18

Tack för svaren. Jo jag tänkte mig att komplementera med lite små övningar ibland när man får tid och biceps hantel tänkte jag mer som en variation till stång så man inte tröttnar. Konc triceps tror jag att jag stryker dock.

Från: Ängelholm/ Banverket(molmek)
Registrerad: 2006-05-04

hur ofta har du tankt att kora? jag menar ska du kora marklyft, chins och "diverse roddar" pa samma pass? antar att du kommer kora en ovning per gang ev alltid marklyft? :)

Från: Kalmar
Registrerad: 2004-04-07
Webbsida

En sak som jag märkt med helkroppspass är att det kan vara lite svårt att begränsa sig och följa schemat. När man känner sig extra taggad vissa dagar är det lätt att ösa på med massa fler set på någon muskel och risken är ju att man övertränar eftersom man kör muskeln vid tre olika tillfällen på en vecka.
Så försök hålla 3-4 set per muskel och gång är mitt tips

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB