Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Vilket ska jag satsa på?

Från: Frenninge
Registrerad: 2003-06-22
Webbsida

Tjenare!

Har nu sen 2-3 månader tillbaka kört styrketräning här hemma och samtidigt försökt utöka promenaderna med hunden och förbättra kosten. Kanske inte har skett några mirakel, men både vikten har gått ner och måtten runt lår och armar har minskat respektive ökat, samtidigt som jag ökat stadigt i tyngder på hantlar/skivstången.

Så vad är nu min fråga?

Efter att ha jobbat nästintill hela sommaren så kommer jag få ett överskott med pengar denna månaden som jag har tänkt satsa på att utveckla min träning. Det jag funderar över är,

1) en riktig träningsbänk + mer vikter
2) en rejäl cykel (antingen "vanlig" eller motionscykel)

kommer nämligen inte ha råd till båda, och skulle därför behöva hjälp med om vad jag bör satsa på? Såsom det ser ut nu så kör jag på med mina 30 kg vikter och har snart nått denna maxvikt på samtliga övningar men samtidigt så har jag knappt någon konditionsträning (förutom promenader med hunden), vilket skulle kunna öka min kondition osv

Så vad säger ni? Vilket är att föredra att börja med och satsa på?

Tack på förhand!! (måste ju se Carolina springa 800 m på tv nu snart ju :))

Registrerad: 2003-08-16

Frågan du måste ställa dig är hur stor envishet och jävlar anamma du har när vädret är dåligt. Vi går mot regnig höst och kall vinter.

Om du klarar att ge dig ut och jogga trots dåligt väder tycker jag att du ska satsa på vikterna och bänken. Om du har dålig självdiciplin kanske du ska satsa på motionscykeln.

För mig var valet självklart: jag köpte min motionscykel i våras och den blir använd. Har inte joggat ute en enda gång. Men det är ju jag det.

Fundera på hur mycket du behöver det ena eller det andra.

Sedan måste du ju prioritera muskelökning eller fettförlust och vilket alternativ som ger dig mest i förhållande till ditt huvudsakliga mål.

Webbsida

Tack för åsikterna. Precis som du säger så tror jag nog tyvärr att det inte kommer bli mycket joggande av, har försökt få hunden till att jogga med mig istället för att gå, men det är rent omöjligt, han vill mycket hellre leka då jag börjar så smått. Därför så har jag fått för mig att en motionscykel skulle kunna användas betydligt mer då det är enklare att sätta sig en timme på motionscykeln än att kanske springa ut när det är regningt och jävligt efter en dag på jobbet. Kalla mig svag, men det är tyvärr så jag tror det kommer resultera i.

Nåja, vi får väl se vad det blir av det, du kanske har något tips på vad man ska tänka på vid köp av motionscykel? Priser och liknande?

Registrerad: 2003-04-29

också intereserad av några tips på motionscyklar

Registrerad: 2003-08-25

Hepp!

Jag har en gammal motionscykel och en bänk samt vikter som jag vill bli av med, någon som kan tänkas vara intreserad av begagnat?

Webbsida

Jadå, jag är intresserad, om priset är rätt, :) du kan ju maila mig om du vill på daniel.johansson@sjobo.nu om info och pris.

Hej!

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB