Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Detta är såååå gott o light..
-vispa 2 äggvitor till hårt skum ( så hårt att bunken kan vändas upp och ner utan att inehållet rinner ut)
-tillsätt 1 msk hermesetas socker + 1-2 msk kakao pulver...
vispa tillsammans allt o NJUT
Vad är hermesetassocker?
Detta är såååå gott o light..
-vispa 2 äggvitor till hårt skum ( så hårt att bunken kan vändas upp och ner utan att inehållet rinner ut)
-tillsätt 1 msk hermesetas socker + 1-2 msk kakao pulver...
vispa tillsammans allt o NJUT
lita in på att det är nyttigt bara för att det står light
Det enda i dedär som skulle vara onyttigt vore väl sockret, annars är det väl light.
Kakao innehåller en del fett om jag inte har helt fel... Men det är nog bra fett.
Kakao innehåller en del fett om jag inte har helt fel... Men det är nog bra fett.
Jo de är klart, men 1-2 msk ngngång ibland gör inte så mycket :)
Den här är ännu godare (och bara LITE onyttigare) kan jag lova.... YUM YUM:
Smält 125 gram mörk choklad av bra kvalitet (70-100% kakao) över vattenbad... rör ner 1 msk pulverkaffe upplöst i lite hett vatten. Låt svalna litegrann.
Vispa 4 äggvitor med lite salt så det blir stenhårt skum, vispa ner 3 msk Hermesetas sötningsmedel.
Vänd försiktigt ner en fjärdedel av äggvitan i chokladsmeten... sedan en fjärdedel till... och till slut alltihop... blanda bara precis tills allt är blandat, ös sedan upp i 4 portionsskålar (små dricksglas, kaffekoppar).
Täck över & ställ i kylen minst 2 timmar, kan med fördel stå till nästa dag.
GOOOOOOOOOOTTTTTTTTTTT
Mirre
Ville bara tipsa om Canderels "oboy-pulver" som är gjord på fettfattigt kakaopulver och sötningsmedel. 1 tesked innehåller 10 kcal, fördelningen i gram är: protein 0,65 g Kolhydrater 0,9 g och fett 0,35 g. Helt OK att slänga i ett par teskedar av det i de vispade äggvitorna alltså... *mums*
eller inte