Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Hej, jag är en kille på 15 år. Såhär ser mitt träningsprogram ut:
5/2,5 km på en "trappmaskin" med armträning.
50/25st armhävningar
-||- Bröstrullmaskin "hjulet"
-||- Benlyft
-||- Bencykel
-||- Hantlar (4kg)
-||- Ryggupptag
-||- Omvända situps
Detta gör jag ungefär 5 gånger i veckan. Vissa veckor blir det ibland 4 eller 3.
Jag tränar antingen hälften av programmet innan maten, och hälften efter. Så, ungefär vid 6 och vid 8/9.
Eller så gör jag allt på kvällen vid 8/9, men jag har hört att det inte är bra att träna på kvällen, är det sant?
Så här ser mina måltider ut:
Frukost vid 7:15 : Yoghurt med frukt&bär, té.
(ibland mellanmål vid 10 : Ostbulle)
Lunch 11/12 : Lagom portion med lite grönsaker.
Mellan mål vid 3/4 : Två mackor, vatten, en banan (ibland lite yoghurt)
Middag vid 7 : En lite större portion än lunchen, med lite mer grönsaker.
Mitt mål är att (såklart) bli mer muskelös men även att få synliga magrutor.
Nu är frågan om jag gör helt fel, eller om jag är lite på rätt spår. Skulle vara tacksam över lite rättande.
Tack på förhand!
/Karlsson.
Senast redigerat av Karlss0n_ (2008-09-11 17:45)
Hej! Om du börjar med att berätta varför du tränar och vad målet med träningen är så är det enklare för folk på forumet att svara. :-)
vad är en ostbulle?
En fralla med ost på översidan, är det viktigt att veta?
det var ju du som skrev det
sakliga inlägg:P om du ska köra 5 gånger i veckan borde du dela upp övningarna i överkropp och underkropp, dessutom ser jag inga benövningar. Prova att ha en dag med ganska intensiv träning för ben och mage med lite fler övningar och nästa dag med armar, rygg, axlar och bröst. Kör dessa delar varannan dag.
men när du säger överkropp på första dagen, räknar du inte med bröst då?
Det skrev jag ju: armar, rygg, axlar och bröst. Så ja, brösten räknas till överkropp.
Ditt program kommer nog dessvärre inte leda till några dramatiska förändringar av kroppen, visst det kan funka till en deff men annars bör du uppsöka ett gym tycker jag eller införskaffa lite mer utrustning till hemmet som t ex en bänk och en skivstång
Du bör äta något efter passet, och som ovanstående skriver lär du knappast bli biff på ditt upplägg. Dessutom äter du alldeles för lite överlag
vet du ens hur många kalorier det är på en ostbulle
Vårdarjäveln skrev:
Du bör äta något efter passet, och som ovanstående skriver lär du knappast bli biff på ditt upplägg. Dessutom äter du alldeles för lite överlag
Kan du ge ett exempel på vad jag kan äta efter?
Karlss0n_ skrev:
Vårdarjäveln skrev:
Kan du ge ett exempel på vad jag kan äta efter?
Ta någon proteindryck, eller en burk tonfisk.. sjukt mycke prfotein i det, dock ej så mycket kolhyderater:(