Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Hej!
Jag skulle gärna vilja ha hjälp med ett bra träningsprogram till tjej, ska träna ca 3 ggr/vecka helst mer.
Jag vill gärna bygga upp muskler helst långa muskler, funktionella muskler, vill absolut inte bli någon biff!
Jag kör gärna fria vikter.
Jag är ganska liten 164 cm och väger ca 54 kg och skulle gärna öka lite i vikt också.
Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer, om det jag inte skrivit riktigt räcker så får fråga gärna för jag skulle verkligen uppskatta om jag kunde få hjälp med ett bra träningsprogram.
//
Johanna
http://www.halso.info/forum/p-315852.html#p315852 där har du ett vettigt program. Det som saknas är ev. lite direkt armträning, så om du vill kan du lägga till 2-3 set av det på ett av passen.
Det där med "långa muskler" och "bli någon biff" kan du glömma direkt. Musklerna växer på ett enda sätt: de blir större. Du kan inte träna dem till en viss form, och du kommer heller inte bli någon biff de närmsta 5 åren även om du tränar hårt flera dagar i veckan - däremot kommer du få en muskulös och hälsosam(are) kropp.
För att öka i vikt så krävs det att du äter lite mer. Om du varit viktstabil nu @ 54 kg så räcker det att du trycker i dig lite extra mat i samband med träningen, det är då maten behövs som bäst och petas in på rätt ställen (används till anabola processer i kroppen).
Tack så jättemycket för hjälpen!