Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 66 67 68 69 70 … 80  

Machine gun testar triathlon

Registrerad: 2007-05-08

Lövskog har vi ju en del här, men som sagt det är en bit bort. Tar man sig väl dit är det jättefint. Men man kan ta en uppvärmningscykling dit, det är fina vägar. De som kör mtb har det lite trist, för om man inte tar bilen så är det ett par mil till schyssta stråk och det är inte så kul att börja passet och avsluta passet med 2-3 mil asfalt i vardera riktning. Fast det gjorde de på onsdagsträningarna då vi hade mtb-träning ihop med multisportsektionen. Låter sådär halvfestligt...

Registrerad: 2006-03-15

Endag skrev:

Lövskog har vi ju en del här, men som sagt det är en bit bort. Tar man sig väl dit är det jättefint. Men man kan ta en uppvärmningscykling dit, det är fina vägar. De som kör mtb har det lite trist, för om man inte tar bilen så är det ett par mil till schyssta stråk och det är inte så kul att börja passet och avsluta passet med 2-3 mil asfalt i vardera riktning. Fast det gjorde de på onsdagsträningarna då vi hade mtb-träning ihop med multisportsektionen. Låter sådär halvfestligt...

Jag tänkte och tänkte men kom inte på något roligt pappaskämt med lövskog, (Endag, hjälp mig)

Hmm, den var tricky, får återkomma... lövskogsskämt växer ju inte på träd, vi är nu i den avancerade skolan:)

Registrerad: 2006-03-15

Endag skrev:

Hmm, den var tricky, får återkomma... lövskogsskämt växer ju inte på träd, vi är nu i den avancerade skolan:)

Återkom innan hösten, då har lövskogsskämt en tendens att vissna ;)

Jag lövar att återkomma, ta det barra lugnt.

Registrerad: 2007-05-10
Webbsida

Cohen sjöng för många år sen "First we take Manhattan and then we take Berlin". Har själv lyckats få det ena nån gång, men har aldrig det andra. Men du är visst på väg att ta Berlin, såg jag. När var det på gång? Du cyklar väl ner??!

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-12-30

steph skrev:

Cohen sjöng för många år sen "First we take Manhattan and then we take Berlin". Har själv lyckats få det ena nån gång, men har aldrig det andra. Men du är visst på väg att ta Berlin, såg jag. När var det på gång? Du cyklar väl ner??!

Det är väla tre veckor kvar nu. Javisst, eller jag menar, jag lovar att tänka på cykling på planet :D

Manhattan vore snäppet grymmare. Jag har dock bara sprungit en knapp mil i Central Park än så länge.

Senast redigerat av machine gun (2008-09-04 19:38)

Har varit ute och lunkat långpass - på en fredagkväll! Det kändes inte helt normalt. Tror det är första ggn faktiskt. Iofs har jag sprungit banintervaller kl.22-23 en fredagkväll nångång tidigare, så ja...

Drygt 25 km i makligt tempo blev det iaf, ca 6 min/km. Kändes faktiskt väldigt lätt, vilket även syns på pulsen som hamnade på promenadnivå med 153 i snitt.

Du är kanske i bättre form än du tror helt enkelt. Bra med sån känsla inflr Berlin.

Endag skrev:

Du är kanske i bättre form än du tror helt enkelt. Bra med sån känsla inflr Berlin.

Eller så var det bara 11 grader ute och jag hade t-shirt. Fast jag hoppas att du har rätt förstås :)

Ok, snacka om att ha dålig timing.

Just nu pågår en cykelfestival(!) i Stockholm och var är jag? Jo, i Jönköping.

I november arrangerar Sveriges största cykelmässa i Jönköping och var är jag då? Jo, i Stockholm.

http://www.velosthlm.se/
http://www.svenskacykeldagarna.se/

Webbsida

Du "provocerar" med promenadnivå (!!) på 153! Det råkar vara 1 under det jag klarat som max på 20 km för nån vecka sen, men jag förstår! Lovar.
Men det gäller ju att orka hålla så länge som möjligt. Och jag tänkte nu att testa lite. Jag gjorde idag 4:e sk maran i år (till o från simhall) och tänkte testa 42 solo ca när du är i Berlin för att se om jag kommer närmare dig även på längre sträckor. Och kommer jag inte så...värre har hänt!  I vår var du ca 30 min snabbare.

steph skrev:

Du "provocerar" med promenadnivå (!!) på 153! Det råkar vara 1 under det jag klarat som max på 20 km för nån vecka sen, men jag förstår! Lovar.
Men det gäller ju att orka hålla så länge som möjligt. Och jag tänkte nu att testa lite. Jag gjorde idag 4:e sk maran i år (till o från simhall) och tänkte testa 42 solo ca när du är i Berlin för att se om jag kommer närmare dig även på längre sträckor. Och kommer jag inte så...värre har hänt!  I vår var du ca 30 min snabbare.

Pulsen är ju individuell och 153 ÄR promenadnivå för mig. Brukar snarare ligga över 160 under vanliga distanspass. Om jag inte minns fel är min Maffetonepuls 155 (eller 154 nu då, eftersom den sjunker med åren).

Du är tuff du med dina solomaror. Jag är tveksam till om jag nånsin skulle palla med det.

Tänkte ta en liten slaskjogg på söndagkvällen, men det SPÖREGNAR och har gjort så konstant i ett par timmar nu, så jag sällar mig till soffolket och stannar inne. Får nöja mig med de ca 8 km jag promenerat idag tills vidare. En meningslös distansrunda hit eller dit lär knappast göra nån större skillnad för formen hursomhelst.

Har trots allt fått ihop ca 50 km den här veckan och det känner jag mig faktiskt ganska nöjd med.

Kom, efter en lång tids dividerande med mig själv, ut på en kvällsjogg på dryga milen. Med en negativ split pga plötsligt uppkommet skyfall. Såg ut som en dränkt katt när jag kom in igen.

Jag är SÅ trött när jag kommer hem från jobbet på kvällarna. Men det är ju bara mental trötthet pga att allt är nytt, så egentligen är det ju mest positivt att komma ut och rensa skallen lite. Men det är ju lätt att säga när man bara vill slänga sig ner och sova det första man gör. Nåväl, jag är nöjd med att jag kommer iväg större delen av dagarna iaf.

Löpning
Uppvärmning ca 2,5 km
SD 2x5 km, 1min joggvila
Tempo: tävlingsfart på halvmara, blev ~5:07/km
Nedjogg ca 2,5 km
Totalt drygt 15 km

Kändes oväntat lätt. Satsade mot 5:15-tempo och fick hålla igen för att inte öka (lyckades sådär). Pulsen låg dessutom lågt för att vara jag. Sånt gillar vi. Men nu känns det oroväckande mkt som att en blånagel är på g. Mucho irriterande. Har inte haft nån sen SM07. Får lov att hämta hit mina gamla Kayano 13 som är mer spetsiga i tån tror jag minsann.

Om någon undrar över avsaknaden av detaljerad statistik, så beror det inte (enbart ;)) på att jag mörkar formen, utan på att jag glömt att installera drivrutinerna till min Garmin på laptopen och skivan är i Estocolmo.

Går det inte få ut nåt ur själva klockan, alltså km-tider, sträcka osv??

Endag skrev:

Jo, men det stämmer aldrig helt ändå. För över allt på en gång sen istället. Jag utgår från att träningseffekten blir densamma oavsett rapportering ;)

machine gun skrev:

Endag skrev:

Jo, men det stämmer aldrig helt ändå. För över allt på en gång sen istället. Jag utgår från att träningseffekten blir densamma oavsett rapportering ;)

Ja och som bonus driver du steph till vansinne över att inte ha full koll på dina tider :)

Endag skrev:

Ja och som bonus driver du steph till vansinne över att inte ha full koll på dina tider :)

Som plåster på såren tänkte jag servera en officiell tid på 5 km på lördag iaf.

Registrerad: 2006-12-28

Bellmans staffetten? :)

Webbsida

Endag känner mig!!!!!!! Men det ser ju illa ut från denna horisont, som vanligt...

Appel skrev:

Bellmanstaffetten? :)

Yes box. Har dragit ihop ett lag från Kolozzeum (eftersom hälso.info var så tråkiga och inte ville springa)

Senast redigerat av machine gun (2008-09-10 22:11)

Cyklade ner på stan och inhandlade ett stycke träningskort på Friskis idag och när man ändå var där skulle det ju vara synd och skam att inte träna, så jag hoppade på ett pass core/spinning.

Core ca 25 min
Snarare mer gympa än core. Tror vi gjorde 3-4 magövningar på golvet. Resten var mer hopp&skutt och balans. Är van vid att få kämpa rejält under corepassen (speciellt om det var ett tag sen man körde, som nu), men det här var ju alldeles för lätt. Nåja, jag lär säkert få träningsvärk ändå :D

Spinning ca 30 min
Inte så hårt pass direkt, men det kan man ju egentligen styra mkt själv. Jag var helt enkelt lat. Körde en del korta spurtintervaller när det var valfritt iaf. Låg en del i tempoposition mest bara för att vänja kroppen vid positionen.

Det stod 85 min i programmet, men det var dels väntetid mellan passen och dels var stretching inräknat även på coren. Alltså, om man ändå ska köra ett till pass direkt så räcker det väl med att stretcha efteråt?

Webbsida

Men, ok, helt mörkat är det ju inte. Tror M_g är i ganska exakt samma form som inför Sthlm. Då var det varmt, så jag lägger samma tips som jag lade då. Orkar inte bläddra, men det var väl kring 4h. Det klarar inte jag. Men B-tävlingen dsv mest förbättring sen i maj borde jag ju ha en chans på.
Men jag kunde försöka rikta in min på ditt aktuella pers eller Endags årsbästa på maran! Var ju bara 17 min sämre på 42,2 på IM.

Sidor: 1 … 66 67 68 69 70 … 80  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB