Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Jag skulle vilja ha lite tips på hur jag skall använda Whey80 för viktnedgång. Jag kommer inte köra något Stacker-skit eller andra mysko produkter med kaktus, grönt te etc.
Jag vet så klart att den övriga näringsintaget spelar större roll, men bör jag byta ut någon måltid, före / efter träning, varje dag eller bara träningsdagar? Hur skall jag ta det?
Jag tränar gymmar 3ggr /vecka, samt ett innebandypass och lite sporadiska promenader.
Jag har letat lite, men hittar bara massa trådar om proteintillskott och viktuppgång.
Länka gära om det finns någon bra tråd i detta ämne.
Mvh
Ta ditt vassle om du vill, eller skit i det.
Ungefär så kan du använda det.
Ta inte ut någon måltid runt din träning. Ta hellre bort/minska ner någon annan.
Jag kanske får formulera om min fråga lite.. =]
Jag vill ta Protein pga. fördelarna med att ta det efter träning, samtidigt som jag vill gå ner i vikt. Ja jag kan äta mindre, till och med mycket mindre om jag vill gå ner snabbt.. Men mitt mål är att få bra muskeltillväxt och samtidigt gå ner i fett. Är det ens möjligt?
Är jag luddig? =?
/F
Fursten skrev:
Jag kanske får formulera om min fråga lite.. =]
Jag vill ta Protein pga. fördelarna med att ta det efter träning, samtidigt som jag vill gå ner i vikt. Ja jag kan äta mindre, till och med mycket mindre om jag vill gå ner snabbt.. Men mitt mål är att få bra muskeltillväxt och samtidigt gå ner i fett. Är det ens möjligt?
Är jag luddig? =?
/F
Det är bland det svåraste du kan göra. Du får bestämma dig går ner i vikt eller bygga. Ja skulle föreslå att du går ner i vikt till den vikten du känner att det är bra. Sen börjar du bygga.
Om du inte är nybörjare och/eller extremt överviktig så är det extremt svårt att bygga muskler och samtidigt gå ner i fettvikt. Det är absolut helt omöjligt om man vill ha en någorlunda snabb nedgång (0.5-1kg+ i veckan).
Herr Oberst skrev:
Ta ditt vassle om du vill, eller skit i det.
Ungefär så kan du använda det.
Ta inte ut någon måltid runt din träning. Ta hellre bort/minska ner någon annan.
precis.
du tar proteinet för att det stimulerar dina muskler att inte brytas ner lika mkt under viktnedgång, så egentligen är det bara att käka en massa proteiner oavsett om man vill gå upp eller ner i vikt. Och hålla koll på kcal +/- såklart
Jag är nybörjare (igen!) och har ca 20 pannor som skall bort. Jag har kört i 4v nu och det känns jäkligt bra. Har insett att bantardieter och annat skit inte funkar. Nu är det det kalla stålet som gäller. Jag har även insett att bestående fettreducering tar tid om man vill ha ett långvarit resultat. Jag siktar på att snitta 0.7kg/vecka fram till jul, vilket borde ge mig min önskade vikt. Spegeln är dock mycket viktigare än vikten.
Tänkte bara om det fanns något sätt att optimera på utan att tappa massa muskler.. Tänker INTE bygga och sen deffa som en tok! Det är inte min bag!
Skål!
Fursten skrev:
Har insett att bantardieter och annat skit inte funkar. Nu är det det kalla stålet som gäller. Jag har även insett att bestående fettreducering tar tid om man vill ha ett långvarit resultat. Spegeln är dock mycket viktigare än vikten.
YES äntligen! Så ska det se ut.
Kör på i gymmet bara så ska du se att det går finfint.
Ta du ditt vassle efter din hårda, tunga träning och ät förnuftigt ut över det så ska du se att det blir skitbra.
Senast redigerat av Herr Oberst (2008-08-27 21:44)