Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Detta är egentligen en fråga som rör både näringslära och kosttillskott, men frågan väger över på den här delen.
Jag ska böra pendla långa dagar fr o m nu fram till jul och tänkte ta tillfället i akt att lägga upp en bra rutin för maten och träningen. Jag tänker träna poweryoga en halvtimme vid ca 21:00 på tisdagar och torsdagar och även styrketräna, mest basövningar, på gym lördagar och söndagar.
Jag har tidigare inte lyckats få in någon bra rutin på styrketräning så jag behöver bygga upp muskelfästen och annat och tänker därför träna 3x12 på de övningar jag gör.
Mitt främsta sikte är att bli av med kanske 5-8kg fett under dessa månader som är kvar fram till jul. Jag vill även lägga en bra grund på mina muskler för att kunna börja bygga dessa i vår.
Jag är 190cm, väger 90kg och är inte särskilt tränad i nuläget. Jag kommer jobba 06:30 till 20:30 varje vardag varje vecka och mitt jobb är att sitta still vid en dator.
Så hur bör jag lägga upp min kost och behöver jag kosttillskott? Hur mycket kcal bör jag sikta på att få i mig varje dag? Hur många kolhydrater och hur mycket protein?
Tacksam för alla svar och all kritik! :)
Jag hade försökt fixa så att man kunde komma iväg en timme på dagen och köra några pass i veckan också, perfekt anabolt att bara sitta stilla sen ju, det älskar musklerna!
Det är tyvärr en omöjlighet med det jobbet jag har. Det är därför jag lägger en halvtimmes poweryoga i hemmet istället för att gå och träna på kvällen på gym. De tar för lång tid.
Men släng in armhävningar och sit-ups och liknande på morgonen före frukost eller nåt?
Det är ju ett bra sätt att bygga upp lite grundstyrka
Senast redigerat av Madball (2008-08-27 14:55)
Tar träningen såpass mycket dåligare på kvällen menar ni? Jag är ingen morgonmänniska. Var det någon som hade svar på själva kosten och kosttillskotten? :)