Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Muskeldefinition av kreatin.

Registrerad: 2007-11-01

Förlorar man definition av muskler när man använder sig av kreatin monohydrat?

Edit: Kan man förlorara definition av muskler när man använder sig av kreatin monohydrat?

Kanske postade i fel forumsdel.

Senast redigerat av Chebmami (2008-08-21 22:38)

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Alla binder upp vatten, och på vissa gör det att de helt enkelt ser en aning vattnigare ut. Så ja, det kan man. Jag gissar att det beror mycket på hur väldeffad man redan är, är man riktigt deffad kan jag nog nästan garantera att man tappar lite definition, medan om man har lite mer späck (behöver inte vara jättemkt) så kommer det inte märkas så mycket utan man ser istället bara större ut.

Registrerad: 2008-08-24

du kommer inte bli deffad av det men så mkt lägger det inte på sen försvinner det ändå när du slutar ta det

Registrerad: 2008-04-29

Ursäkta om jag lånar tråden lite nu men,,
Är det bara i "stora" muskler som kreatinet binder vätska? Är det tex vanligt att kreatin gör att ens ansikte sväller upp?

Webbsida

Ja, det händer att även ansiktet sväller upp.

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Lajne skrev:

Ja, det händer att även ansiktet sväller upp.

Lajne:
http://www.passarella.com/matt/matt-moonface.jpg

Webbsida

Snacka om de perfekta anlagen för måne; den ungen kommer bli en stor man:)

Registrerad: 2008-04-29

Vad är förklaringen till att ansiktet (kan) sväller upp av kreatin-intag? För kreatin binder väll vatten i muskler, så är det då musklerna i ansiktet som "sväller"`? förklaring?

Webbsida

Du besvarade din egen fråga:)

Senast redigerat av Lajne (2008-08-26 20:21)

Från: Ö-vik
Registrerad: 2008-04-13

Ledsen att jag lånar tråden lite men jag hoppas det är okej =) vilket fall så började min lärare i idrottsmedicin att snacka om att kreatin skulle vara dåligt för njurarna eftersom en portion innehöll lika mycket kreatin som ungefär 40 kilo kött. Vad säger ni om detta är detta sant?

Webbsida

Han har räknat lite fel, en portion (5g) innehåller ungefär lika mycket som 1kg kött. Kreatin kan man f.ö. äta i nästan hur stora doser som helst utan risk om man inte från början har defekta njurar, om jag inte missminner mig. Låg själv av misstag på 75g/dag i ungefär en vecka som uppladdning då jag råkade förväxla mitt teskedsmått med matskedsmåttet:(

Senast redigerat av Lajne (2008-08-26 21:31)

Från: Ö-vik
Registrerad: 2008-04-13

Okej man tackar då ska jag ta och upplysa han om detta. Sen har jag ju då ett motargument mot alla i klassen som redan innan tyckte jag var dum som använde kreatin och gav mig värste blickarna (typ vad var det vi har sagt) idag då han berättade det.

Från: Helsingborg
Registrerad: 2006-01-03

Lajne skrev:

Låg själv av misstag på 75g/dag i ungefär en vecka som uppladdning då jag råkade förväxla mitt teskedsmått med matskedsmåttet:(

haha! va fan! ;D

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB