Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
zartok skrev:
och man vill ju inte skrämma iväg nya motionärer.
Men det går bra tuta i dem att punkförbränning is teh shit?
Läs det fetstilta som jag postade tidigare.
halva forumet på mig när jag rättar någon som har skrivit fel. granted, det är bara mätbart men fortfarande så är det mätbart, därmed så kan ni inte skriva att jag har fel.
Det zartok försöker säga här är, NEVER SAY NEVER. dvs, Även om det inte går att punktförbränna i en mängd så att det syns, Så går det. men vissa är för envisa att släppa det, allt ni säger kan inte motsäga zartok, o så länge han har detta argument kan han hålla på.
Senast redigerat av ZEE (2008-08-25 18:33)
Okej, då försöker jag en gång till:
"the researchers point out clearly that there is no indication that these results will actually result in spot reduction as fat stores in the affected areas could simply be replenished after the exercise bout."
Och ingen har skrivit att zartok har fel, bara att det är helt irrelevant för trådskaparen och för alla andra som försöker sig på optipunkförbränning.
Senast redigerat av Cybercowboy (2008-08-25 19:27)
då är vi alla på samma sida, dvs att det går, men att det inte märks. varför bara inte skriva det istället för att skriva att det inte går direkt, för att slippa all förvirring utifall den frågande personen senare får reda på att forskning visar att det går. blir det inte mer förvirrande för personen ifråga tror ni?
Det var bara VÅrdarjäveln som skrev att det inte går, ingen annan har skrivit det. Vi andra har bara pushat för ett mer pragmatiskt (ett ord du kanske borde slå upp) sätt att se på saker och ting.
Det var du som på något sätt målade upp det som ett möjligt sätt att bli av med fettet på röven. När du till slut postade studien så visade det sig, konstigt nog, inte vara det minsta relevant för trådskaparen (eller för någon annan).
Matti skrev:
[redigerat]
Hah, jag har helt missat att Lyle släppt "Stubborn Fat Solution". Misstänker att det kan finnas en del matnyttigt i den boken. Har någon läst den?
Enligt hörsägen så är den bra. Har så mycket annat att läsa, men ska ta och läsa den så snart som möjligt. Har läst hans UD2.0 och RFLH och dom var helt OK. Han skriver väldigt mycket bakomliggande teori och inte bara "så här är det och det här funkar för att jag säger det".
http://conditioningresearch.blogspot.co … n-fat.html
http://leangains.blogspot.com/2008/07/b … onald.html
ZEE skrev:
varu tvungen att använda pragmatiskt, kunde ba ha sakt realistiskt eller hur? besserwisser!
Du vet det där mailet jag skickade till dig? Mailet med rubriken "Skriv bättre."? Du borde ha läst det och följt min uppmaning. Ditt konto är inaktiverat.
[redigerat av admin]
Ur regelverket: "Frågor om modereringen, reglerna och forumets skötsel ska skickas till matti<at>halso.info. Publika diskussioner är ej tillåtna."
Cybercowboy skrev:
Enligt hörsägen så är den bra. Har så mycket annat att läsa, men ska ta och läsa den så snart som möjligt. Har läst hans UD2.0 och RFLH och dom var helt OK.
Jag kollade runt lite på hans forum. I Stubborn fat solution verkar det som att han beskriver fyra olika "protokoll" som kan användas för att bli av med fett från problemområden. Ett av protokollen verkar vara en vidareutveckling av det jag minns honom snacka om för flera år sedan - HIIT följt av någon lågintensiv aktivitet. Om man har lite för mycket fritid kan man nog klura ut i stort sett allt som står i boken bara genom att läsa det Lyle skrivit på sina forum under de två-tre senaste åren. Annars verkar boken vara ett rätt givet köp för den som är intresserad av de små detaljerna kring fettförbränning.
Jag köpte aldrig RFLH - det är väl i praktiken enbart en beskrivning över hur man kör en PSMF på ett så smart sätt som möjligt?
Matti skrev:
Jag köpte aldrig RFLH - det är väl i praktiken enbart en beskrivning över hur man kör en PSMF på ett så smart sätt som möjligt?
Förenklat så kan man säga det ja.
Jag håller på att testa konceptet nu faktiskt. Det är ganska lätt att hålla sig för skratt - roligare diet har man ju varit med om...