Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2  

Öl = träning?

Från: Skurup
Registrerad: 2007-01-03

hmm skum topic men hur mycke förstör en öl innan konditionsträning? alltså vad är det dåliga?

Från: GYM COMET
Registrerad: 2005-12-15

Vad menar du med förstör?

Jag fattar inte varför folk har en tendens att alltid se det negativa med saker o ting istället för det positiva.

Jaha vad fan vet jag, jag tänkte ta en öl innan träningen (cykling) och alla säger att det förstör hela träningen osv, jag ser det positiva som fan, det är gott så in i helvete! vill bara verta nackdelarna

Från: GYM COMET
Registrerad: 2005-12-15

En öl gör inte mkt.

Ska man hård dra det så sänker det din prestationsförmåga mm. Men vem fan bryr sig? Det är enbart larvigt att tänka extremt mkt på vad alkoholen gör för negativt, se allt positivt den bidrar med istället. :) Vill du ta en kall bira så gör det!

Från: Kristianstad
Registrerad: 2008-04-18
Webbsida

En liten mängd lär ju inte skada. Är du däremot alkoholist så är det en annan sak. Öl är gott, drick det om du vill. :D

Registrerad: 2008-04-09

Läst att bara några cl vin och bara några klunkar starköl ska sänka din prestation den dagen och dagen efter med cirkus 10%. Har något med att vätskebalansen i kroppen blir rubbad.

Från: Gamla synder på "Webbsida"
Registrerad: 2006-08-27
Webbsida

Vänta m ölen tills efter träningen fö. helvete - då är det en bra återställare istället :)
Massa snabba kolisar iallafall...

aa jag tänkte kötta i mig pasta hela jävla dagen:Dsen i mål om jag klarar det är inte i bra form så står där 2 kalla jävlar öl:D

Från: Lund
Registrerad: 2006-03-31

Drick alkoholfri öl innan och efter träning. Gott som fan.

Nej fyhelvete smakar förjävligt, man ska inte ändra på ölens grund, en öl är en ÖL!

Registrerad: 2003-11-07

Sjoblad skrev:

Nej fyhelvete smakar förjävligt, man ska inte ändra på ölens grund, en öl är en ÖL!

Word!

Det enda som gör det gott är alkoholen, hade man lanserat en liknande dryck idag, utan alkohol så hade den floppat så HÅRT!

Senast redigerat av cali (2008-06-13 15:22)

haha:D ser du aldrig MIXRA med den:D men jag tar mig en öl nu är ca 8 timmar kvar till raxcet haha:D måste vara i toppform:D

Registrerad: 2005-03-24

Hitta en gammal artikel till denna gammla tråden ni kan ta del av.

"En öl direkt efter ett träningspass kan för vissa kännas som om träningen var helt i onödan. Inget kunde vara mer fel. Efter ett pass behöver kroppen kolhydrater och då är både ölen i sig, liksom alkoholen, bra källor. Det är också så att öl innehåller många mineraler och vitaminer som är bra för den som sportat."

Källa http://www.e24.se/mankvinna/fritid/tran … 356909.e24

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Och det är en ganska dum text, därför att den baserar sig på öl jämfört med vatten. Givetvis är öl bättre än vatten, men det betyder inte att det är bra. För att det ska bli bra krävs protein, bland annat. Alkoholen kan vi lämna ute ur diskussionen eftersom alkoholfri öl trots allt existerar, men om man tar med den har vi ytterligare en negativ faktor. Påståendet i sig är i vilket fall ungefär lika intelligent som att säga att en spruta heroin efter träning är bra, eftersom det är bättre än cyanid.

Registrerad: 2008-08-06

Nu får ni ursäkta en idiot, men innehåller inte öl kolsyra? Jag vet på fullaste allvar inte, jag bara antar utifrån hur det ser ut då öl hälls i glas i reklamfilmer.

Att cykla med sådant i magen är väl som att be om att kräkas?

Registrerad: 2007-12-30
Webbsida

AlexanderSupertramp skrev:

Nu får ni ursäkta en idiot, men innehåller inte öl kolsyra? Jag vet på fullaste allvar inte, jag bara antar utifrån hur det ser ut då öl hälls i glas i reklamfilmer.

Att cykla med sådant i magen är väl som att be om att kräkas?

Jo, öl innehåller kolsyra. Älskar att du tar upp hur det ser ut i reklamfilmerna, kan man bli mer oskyldig??? :-)

Registrerad: 2007-05-10

Stickus skrev:

Läst att bara några cl vin och bara några klunkar starköl ska sänka din prestation den dagen och dagen efter med cirkus 10%. Har något med att vätskebalansen i kroppen blir rubbad.

Dagarna innan milleniumskiftet läste jag att jorden skulle att gå under. Det var inte heller sant.

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

kolsyra ger en försurning i kroppen, icket att föredra.

Registrerad: 2007-09-26

Det finns ju såndär äcklig öl med typ noll kolsyra, typ guiness eller vad den nu heter

Från: Kalmar
Registrerad: 2004-04-07
Webbsida

va fan träna på bara.

Själv har jag druckit en starköl idag när vi bowlade, men nu ska jag iväg och pumpa! Det är inte nån big deal med en öl herregud

Från: Stekvadet
Registrerad: 2006-10-15

Varit ett jävla tjat om alkoholen på hälso senaste tiden. (finns ett flertal liknande skittrådar som inte leder någonstans)
Det folk här på hälso borde bry sig om är inte en öl hit eller en fylla dit utan ist hur mycket man tar i på gymmet, träningsprogram, övningsval och sin kost, och då snackar jag inte om "burkmaten";)
För när det kommer till kritan så är väl ändå minst 90% på forumet hobbymotionärer och då finns det betydligt viktigare faktorer som spelar in och annan skit att "oroa" sig över än nån öl. Ta i på gymmet så kommer resultaten i vilket fall....

Från: Malmö
Registrerad: 2008-04-16

Man får väl tänka lite på livskvaliten också, då kommer altid ölen före:P

Från: Helsingborg
Registrerad: 2006-01-03

beror ju på vem man frågar. :p

Registrerad: 2006-06-25
Webbsida

high_school_boy skrev:

Vad menar du med förstör?
Jag fattar inte varför folk har en tendens att alltid se det negativa med saker o ting istället för det positiva.

+1
Tänk på de smärtor som man inte kommer känna alla de gånger man ramlar under en joggingtur när man är aspackad.  :D

Från: Sandefjord, Norge
Registrerad: 2005-07-15
Webbsida

Degpekka skrev:

beror ju på vem man frågar. :p

+ 1

Sidor: 1 2  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB