Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Många här på forumet skriver ordet deffar. Men vad betyder det?
Har sökt lite men inte fått svar, ordet dyker ju upp i nästan alla trådar men förstår inte vad det betyder.
Hoppas på bra svar nu :)
Det är en förkortning för definiera, vilket i sin tur är byggarslang för att tappa fettmassa så att musklerna kommer fram och blir mer definierade. En bra översättning är alltså "att banta med syfte att få en mer definierad muskulatur"; dock har det börjat användas om i princip all viktnedgång även om den som går ner inte har som syfte att få synligare muskler.
Så för en smal som vill bygga muskler och inte har direkt massa fett så är detta svårare att få till?
det finns snarare inte någon anledning att få till - där är liksom inte mycket att ta fram. i det fallet ska man satsa på att äta upp sig och träna upp muskelmassa, för att sedan deffa bort överflödigt fett.
Lägger till lite vad sjöräven sa: Om man nu inte har så mycket muskelmassa då borde man istället lägga på sig så man går upp i vikt. Det kallas för "bulk"
Hur gör man när man deffar då? :P
Zitram_ skrev:
Hur gör man när man deffar då? :P
http://www.halso.info/forum/t-6908.html Läs deffguide - tråden =)
Lajne skrev:
dock har det börjat användas om i princip all viktnedgång även om den som går ner inte har som syfte att få synligare muskler.
Njaaaääää...gör det verkligen det? Slänger sig icketränande med termer som att deffa? Det har aldrig jag hört. Dom "bantar" eller "går ner i vikt" fortfarande tycker jag nog.
Alltidxx skrev:
Njaaaääää...gör det verkligen det? Slänger sig icketränande med termer som att deffa? Det har aldrig jag hört. Dom "bantar" eller "går ner i vikt" fortfarande tycker jag nog.
Jag tänkte skriva "här på forumen" men av nån anledning gjorde jag inte det. Det var ivf så jag menade (hur ofta ser man inte folk som vill gå ner nåna kilo få svaret "Det är en deff du vill göra"?), du har helt rätt i att medelsvensson är precis lika ovetande om termen och dess betydelse nu som de var förr:P
Lajne skrev:
Alltidxx skrev:
Jag tänkte skriva "här på forumen" men av nån anledning gjorde jag inte det. Det var ivf så jag menade (hur ofta ser man inte folk som vill gå ner nåna kilo få svaret "Det är en deff du vill göra"?), du har helt rätt i att medelsvensson är precis lika ovetande om termen och dess betydelse nu som de var förr:P
haha det har du rätt i. Skulle vilja se en kvinna på 47 år, gift , 4 barn, säga till sin man: " du, stefan, jag tänkte deffa lite" . =P
spicegirl_17 skrev:
haha det har du rätt i. Skulle vilja se en kvinna på 47 år, gift , 4 barn, säga till sin man: " du, stefan, jag tänkte deffa lite" . =P
Nu finns det ju i och för sig en hel del kvinnliga fitness/byggar-profiler som är närmare 50 och fortfarande tävlar eller tränar på hög nivå :)
Herr Oberst skrev:
spicegirl_17 skrev:
Nu finns det ju i och för sig en hel del kvinnliga fitness/byggar-profiler som är närmare 50 och fortfarande tävlar eller tränar på hög nivå :)
haha, jo men jag menar väl rent allmänt ;)