Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Tycker det är väldigt konstigt. Har aldrig rört narkotika!
På alla prover finns det en felkvot. Det händer helt enkelt ibland. Ibland är man aidspositiv trots att man inte har aids t ex.
Finns saker som kan ge metaboliter av helt andra ämnen också, dvs när kroppen tar hand om amfetamin finns risken att den restprodukt som bildas även finns i något annat, helt ofarligt och lagligt. Jag säger inte att det har hänt, bara att det är en möjlighet:)
Senast redigerat av Lajne (2008-07-25 20:02)
Jaha okej tack ^^ Började fundera på proteinpulver o kreatin o så :S
Låter högst osannolikt men det kan som sagt varit inom felkvoten. Om de misstänker ngt så gör de alltid ett extra prov för att säkerställa att det skulle varit ngt. Det enda jag kan tänka mig i kosttillskottväg kan väl vara om du kört med starka stims av ngn sort som kanske metaboliseras på liknande sätt men det känns även det relativt långsökt.
ett andra prov gör man alltid i sportsammanhang, för att säkerställa att personen verkligen är dopad. i vilken situation har du blivit testad?
Ditt drogtest kommer att skickas vidare till en andra undersökning osså som är mer säker och där visar den negativt:)
Vad hände efter kontrollen? Är allt okej?
Det är helt okej för min del =)
varför blev du testad, och av vem/vilka?
felpost.
Senast redigerat av Mrs Sophie (2008-07-26 18:31)
Först och främst så måste jag beklaga det som hänt, väldigt trist situation du hamnat i! Men det kommer lösa sig! :)
Vad har du tagit för kosttillskott? Några mediciner? Någon aning om något du/eller någon annan stoppat i dig som skulle kunna ge detta resultatet?
Varför har du blivit testat?
Ett tips är annars att höra med grabbarna på flashback, dem är faktiskt väldigt kunniga inom dessa områden(tyvärr, får man väl säga då dem inte lärt sig det dem kan genom skolböcker direkt...)
Enligt ett domstolsbeslut som togs vintern 2002 (Marknadsdomstolen, mål C26/02) är Flashback förbjudna att bedriva diskussionsforum i Sverige. Verksamheten är endast tillåten ifall Flashback väljer att förhandsgranska alla inlägg, och aktivt raderar samtliga inlägg som är "opassande" innan publicering.
Flashback Media Group AB och forumets grundare, Jan Axelsson, tilldelades ett vite på 400 000 kronor vardera, samt tvingades betala rättegångskostnader på närmare en kvarts miljon kronor.
Freedom of speech - use it or lose it!
Verksamheten lever vidare, via annan domän, annat bolag och annan jurisdiktion. Flashback har för avsikt att följa svensk lagstiftning, och den verksamhet som förbjuds flyttar vi utomlands.
lägger vi till från flashbacks forum. dock så finns en länk längre ner där man kommer till deras nya forum tack vare att dom flyttat forumet utomlands. personligen så tycker jag att det är löjligt att det finns såna här regler. säger man nej i land ett så är det ok i land två, vilket betyder att censuren inte har någon som helst verkan.
väldigt OT...
zartok skrev:
Enligt ett domstolsbeslut som togs vintern 2002 (Marknadsdomstolen, mål C26/02) är Flashback förbjudna att bedriva diskussionsforum i Sverige. Verksamheten är endast tillåten ifall Flashback väljer att förhandsgranska alla inlägg, och aktivt raderar samtliga inlägg som är "opassande" innan publicering.
Flashback Media Group AB och forumets grundare, Jan Axelsson, tilldelades ett vite på 400 000 kronor vardera, samt tvingades betala rättegångskostnader på närmare en kvarts miljon kronor.
Freedom of speech - use it or lose it!
Verksamheten lever vidare, via annan domän, annat bolag och annan jurisdiktion. Flashback har för avsikt att följa svensk lagstiftning, och den verksamhet som förbjuds flyttar vi utomlands.
lägger vi till från flashbacks forum. dock så finns en länk längre ner där man kommer till deras nya forum tack vare att dom flyttat forumet utomlands. personligen så tycker jag att det är löjligt att det finns såna här regler. säger man nej i land ett så är det ok i land två, vilket betyder att censuren inte har någon som helst verkan.
väldigt OT...
Väldigt mera OT, men menar du nu att censur ska finnas? Eller menar du att censur inte skall finnas men att alla länder ska ha samma lagstiftning? Eller menar du att det är löjligt att sverige försöker censurera där det ändå inte får något genomslag?
Jag tyckte inte heller att zartoks poäng var direkt solkar... :P hur som helst så var mitt tips om flashback enbart för att hjälpa kubein, sen får ju var och en bestämma vad dem tycker om sidan och personerna som hänger där.
kubein skrev:
Tycker det är väldigt konstigt. Har aldrig rört narkotika!
edit: läste fel, tyckte du sa "rökt"
Senast redigerat av Madball (2008-07-31 17:10)
emot cencur av disskutioner kring narkotika iaf. jag är orolig för att om man inte pratar om det så blir fler nyfikna om att prova det. annan cencur kan dock vara ok.
OT, sorry, men jag ville inte att Zartok skulle få sista ordet oemotsagd. Censur är aldrig bra.
Sådär, nu har jag sagt det :-)
Och flashbackskandalen är ett klassiskt exempel på justitiemord.
Ber om ursäkt för OTn. Nu ska jag fortsätta leta bra proteintrådar.
Degpekka skrev:
Jag tyckte inte heller att zartoks poäng var direkt solkar... :P hur som helst så var mitt tips om flashback enbart för att hjälpa kubein, sen får ju var och en bestämma vad dem tycker om sidan och personerna som hänger där.
Flashback är schysst King Grub brukar posta där ibland. :P ;)
Senast redigerat av Mr_Khyron (2008-08-06 11:10)
en jävla massa inlägg, pallar inte läsa dom men Ctr+F-sökte på efedrin och den hittade inget. kan ju ta upp att det har funnits i twinlabs ripped fuel. kan vara så att dom har nått på GG som inehåller skiten. har för mig att det kan ge utslag av det. http://sv.wikipedia.org/wiki/Efedrin
Senast redigerat av simon90 (2008-08-24 22:30)