Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Efter ett klarat pass (jag klarar alla reps på rätt vikter), hur ökar jag smartast då? De minsta vikterna vi har på mitt gym är1.25 kg, vilket innebär att minsta ökningen blir 2.5 kg.
Och att öka 2.5 kg rakt över ger en ganska mastig höjning, ( 90 kg totalt) blir ganska tufft, även på 95%´s repset.
Säg 100 %= 80 kg 95% = 76kg (Bristande tillgång till vikter, och en viktkåt tränande ger då 77.5 kg) Att då lägga på 2.5 kg gör att jag är på max direkt. Att köra på 75 kg blir för lätt, så då blir ökningen samma passet efter ändå.
Funderar på om man ska höja vikterna i halva passet, och ha andra halvan kvar som passet innan, eller om det blir bäst att höja rakt över, och slita tills man klarar ett helt pass. Fast det blir ju fel i %-en...
Hjälp tack
Lajne skrev:
http://spreadsheets.google.com/pub?key= … XO2rdabTSw
Men hur vet man då när man ska öka till nästa vikt? Det finns två sätt. Antingen säger man bara att man testar att öka var tredje eller vart fjärde pass eller något sådant, eller så kör man så att man ökar så fort man klarar hela serian på en vikt. Det första alternativet kan gå långsammare, det andra alternativet innebär en hel del fail på 2an och 3an i princip varje pass, förutom de pass där du ökar, så det är en fördel att ha en polare med sig som kan passa om man ska köra så.
Ge det en månad eller så, det har hittills aldrig misslyckats med att fungera:)
Följer du spreadsheetsschemat? Om så är fallet bör du nog kunna hamna ganska nära den "rätta" vikten med hjälp av 2,5orna. Jag menar 1,25orna..
Senast redigerat av mikli (2008-08-23 22:34)