Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Hej , jag är en kille på 15 år som behöver hjälp att gå ner i vikt . Är 187 lång och väger ca 100 kg. Jag har tränat fotboll och handboll i hela mitt liv så jag har rätt så bra kondition och så men har mkt överflödigt fett.
Min fråga är om ngn har några bra tips på hur jag kan gå ner i vikt fort?
Tack på förhand.
Hej
Gå ner fort brukar inte vara någon bra idè.. man går upp väldigt fort igen. 1-2kg per vecka brukar vara lagom.. principen är gör av med mer energi en vad äter.. Lycka till
supermario, hur fan kan man gå ner mer än 3 kg per vecka? lol då är det svältmode :/ 2kg är för myke då det medför en stor muskelförlust. ......
Senast redigerat av ZEE (2008-08-21 12:35)
Mjo satsa istället på 0.5-1kg per vecka.
Du säger att du har mycket överflödigt fett. Kollat upp ungefär hur mycket BF% du har? Ligger du över 19% och kanske tom lite under det skulle jag ha satsat på något liknande en riktig vlc-diet. Dvs att du ligger på väldigt lågt kalori-intag. Jag har själv deffat med goda resultat utan att förlora varken styrka eller massa. Visst lite pannben krävs och vilja krävs men du kommer nog vara nöjd efteråt. Här finner du lite intressant läsning angående VLC-diet. http://www.halso.info/forum/t-24451.html