Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

matschema

Från: Mora
Registrerad: 2007-08-24

frukost1: gröt och 1dl whey 80
frukost2: ex en halv korvring å2st potatisar eller 500gr älgkött
lunch1: whey80 å 2dubbelmackor grova å ägg
lunch2: whey80 å 2dubbelmackor grova å ägg
middag1: nudlar å whey80
efter träning whey80 och om jag springer efter de blire en till whey 80!
"typ deff" schema går sakta ner i vikt men oftast äter jag mer kött när man lagar mat å ska lägga i matdosan!
synpunkter?

Från: Helsingborg
Registrerad: 2006-01-03

Vad vill du ha för synpunkter? :p

vi kan ju konstatera att det är mkt whey 80... men fungerar det för dig så är det ju super! :)

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

byt ut middagen mot riktig mat. går inte att mata på proteindrink och en kolhydratskälla som nudlar. ät riktig mat istället. bor du hemma så lär dina föräldrar inte gå med på ett halvkilo älgkött varje morgon heller om dom är normalrika. spara den typen av mat till senare, middag tex.

sedan så borde du ta kolhydrater efter träningspassen också, det är viktigare att ta dom då enl mig.

jag jagar väll så jag kan äta best fan jag vill:P jag blir då stark å går ner sakta i vikt tänkte om jag kunde dra ner på nå eller ändra om?
tex nudlar efter gymmet å bara whey innan?

Senast redigerat av persson_89 (2008-08-21 17:48)

Degpekka skrev:

Vad vill du ha för synpunkter? :p

vi kan ju konstatera att det är mkt whey 80... men fungerar det för dig så är det ju super! :)

hur menar du med mkt whey 80 att de är dåligt för kroppen?

förutom efter träning så är "vanliga" proteiner från kött bättre än från flaska.

japp men jag äter kött då ochså när jag lägger i matdosan för morgondagen.. å nu är de ju deff schema! men annars äter jag mycket mer kött

föressten räcker de om man bara tar en whey 80 efter träning?? eller ska man äta mer då? tänkte ta bort nudlarna helt nu under deff vad tror ni om de? ska jag dra ner på frukosten på jobbet å ta lite av de efter träning ist å fördela de mer? sen ta tebax nudlarna vid avslutad deff?

Senast redigerat av persson_89 (2008-08-21 19:35)

äter du nog med protein så räcker det gott och väl med att du bara tar whey 80 efter träning. när du sedan kommer hem så ät en massa, större delen av ditt dagliga kaloriintag bör vara efter träningen enligt många här inne, mig naturligtvis inkluderad.
nudlarna är bara att ta väck, dåligt dåligt deffmat. nudlar är dålig mat över huvudtaget faktist.

okay får ta bort äggen på luncharna å ta dom innan träning ist då!

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB