Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Tillskott för tränande

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-08-10

Jag ska börja äta proteinpulver och undrar vad jag mer kan behöva för att optimera mina träningsresultat? Omega3, kreatin?

Registrerad: 2008-07-29

Massvis av redig mat! -Men fixera inte för mycket vid proteinet bara, själv ska jag nog bara käka Gainers nu som är mer kolhydrater än protein i blandningen. Snackade med Torbjörn Samuelsson i helgen och han sade att folk äter alldeles för lite kolhydrater, var inte rädd för att gå upp i vikt, tränar du hårt kommer du inte bli fet i vilket fall!

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

bigozzy skrev:

Snackade med Torbjörn Samuelsson i helgen och han sade att folk äter alldeles för lite kolhydrater, var inte rädd för att gå upp i vikt, tränar du hårt kommer du inte bli fet i vilket fall!

Visst stämmer det att man inte ska vara rädd för det, eller för att lägga på sig lite fett, för att skapa bra förutsättningar för muskelbygge. MEN samtidigt så finns det en gräns för hur mycket muskelmassa kroppen kan nybilda. Därför ska man inte rocka loss alldeles för hårt på överskottet (som det ofta kan bli om man trycker mängder med kolhydrater).

Som svar på trådskaparens frågor så är omega3 jättebra att äta, men knappast något som kommer vara avgörande. Kreatin kan du prova och se hur du svarar på - själv får jag ingen effekt alls av det.
Det viktigaste är att du uppfyller dagens makro- och mikronutrientintag INNAN du börjar bolla med tillskott och så småning om näringstajming.

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-08-10

Vad är gainer?

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Snabba kolhydrater+proteiner.

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB