Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Hallå där!
Vet inte om det är så för alla men jag gick upp 5 kg på månader från julen i fjol, därefter stod jag ganska still på ca 70 pannor. Nu börjar jag rasa uppåt igen plötsligt efter någon månad, ingen direkt förändring på träningen. Och som en del kanske redan visste sen ett tidigare inlägg har jag ett brinnande intresse för sporten strongman och jag har fått ihop scheman, teorier med mera av Torbjörn Samuelsson (antar att han kan sin grej). Jag håller dock ingen jämn kontakt med honom så för att inte "störa" han alltför mycket tänkte jag höra med er här om hur ofta och i vilka mängder jag ska ta min gainer? - Jag ser det som så att jag med Gainer den jag har nu ca 50/50 protein/kolhydrat inte behöver något extra proteinpulver eller liknande? Men för optimal viktökning och jag är inte rädd för fett har inget sådant ens på mina nuvarande 72kg bör jag då kanske ta gainerna två gånger om dagen? På burken står det "som mellanmål eller efter träning". Idag tog jag det efter frukost och fick fruktansvärt onti magen...lite hjälp?
Tacksam för seriösa svar från kunnande!
Karlar i olja är ingenting för mig, lite småbögigt tycker jag:D