Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Projektarbete

Registrerad: 2007-07-21

Hej.

Det är så att 3e året på gymnasiet så har jag valt att göra ett projektarbete som ska handla om kosttillskott. Det är så att jag ska göra produktjämförelser mellan olika kosttillskott som finns på marknaden. Vore snällt om någon skulle kunna hjälpa mig osv hur jag på bästa sätt ska få ett bra projektarbete inom detta området och bra handling.

Jag ska dela upp kostillskotten i olika delar som t ex:
Muskelökning, Viktökning, Fettminskning, Vitaminer osv , och skriva vad de är bra till, hur de används etc.

Mvh
no1else

Senast redigerat av no1else (2008-06-04 14:33)

Registrerad: 2007-03-03

Vilken linje går du?

Handelsprogrammet :)

Från: Borås
Registrerad: 2008-04-15

Kopiera produktinformationen om de olika produkterna från exempelvis gymgrossisten? :P

hehe jo det vet jag men det finns så många olika kosttillskott att välja mellan så jag kan inte ha med alla för då blir det för jobbigt :)... måste på nått sätt välja ut dem viktigaste, bästa kosttillskotten och sedan skriva om fördelar osv om dem.

Från: olika, variation är ju viktigt
Registrerad: 2006-09-14

ta de kända FX, eiselt osv från gymvaruhuset, sen kanske twinlab herbalife som båda är lite utstötta :P och kanske nåra utländska?

Hej igen, var ett tag sen jag skrev på forumet. Ang, mitt projektarbete så hade jag tänkt att först och främst skriva lite om proteiner, kolhydrater,fetter osv sedan börja skriva om olika kostillskott.

Min fråga till er:

Vilka kostillskott tycker ni att jag ska ha med i mitt projektarbete samt om ni kunde länka till exakt de produkterna så att man kan läsa information så man även kan ge lite för-nackdelar, uppskattar alla förslag ni har att komma med, så att projektarbetet blir så intressant som möjligt :-)

Kostillskotten ska delas upp i olika delar som t ex:
Muskelökning, Viktökning, Fettminskning, Vitaminer osv

Mvh
no1else

Senast redigerat av no1else (2008-08-21 05:26)

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

proteiner bör få det största utrymmet i ditt projektarbete eftersom det är det vanligaste tillskottet. en typ av kolhydrat, maltoderoxin (hette det va?) är en väldigt vanlig kolhydrat som många tar före och efter passet. jag tror att det är en stärkelse istället för en sockerart också om jag minns det rätt. där kan du även väva med gainers.

annars så rekomenderar jag att du tar med kreatin som är extremt vanligt, och då massavarianten helst, dvs monohydrat. ang vitaminer så är det ett stort arbete i sig, men vill du skriva om det så shoot. skriv då om alla vitaminer, men bara lite granna. kom ihåg mineralerna också. att skriva allt om en vitamin eller mineral är inte att tänka på, mg tex hjälper till med drygt 200 olika processer i kroppen enligt en halvtillförlitlig källa; body.

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB