Du är inte inloggad.

Sidor: 1 Tråd låst

Fråga om Ephedra.

Registrerad: 2003-06-21

Hej!

Jag är en tjej på 30 år och har med stort intresse läst här i forumet om det örtbaserade ephedra. Jag äter nyttigt, proteinbaserad diet, men har svårigheter med mitt eviga sug på onyttigheter vilket stör min viktminskning.

Eftersom ni verkar vara insatta i ämnet, undrar jag vad som är skillnaden på Stacker2 o Stacker7? Jag har läst vad de innehåller, så det är inte innehållsförteckningar jag behöver, utan jag undrar om det är någon egentlig skillnad på de båda.

Stacker7 innehåller mer ephedra (450 mg) än Stacker2 (400 mg), men Stacker7 har å andra sidan mycket mindre innehåll av örtmotsvarigheterna till koffein och aspirin än Stacker2, så upptagandet av ephedran borde väl bli mindre i och med det, i alla fall av vad jag kunnat läsa mig till (eftersom koffein & aspirin samarbetar med ephedran) eller har jag missförstått allt?

Sedan förstår jag inte resterande innehåll i Stacker7:
Garcina 60% HCA 50 mg, Citrus Aurantum 6% 100 mg, Forslean 16 mg, Capsicum 0.5% 5 mg, Bioperine 5 mg.

Vet någon av er vad ovanstående ämnen är bra för? Jag har inte kunnat leta fram vad detta är för något. Är dessa ämnen kanske bara meningslös "utfyllnad" eller kanske rentav farligheter?

Undrar även över resterande ephedraprodukter som finns här i Sverige, Super Stacker, Lepigen, Ephedra Supercaps, Xtenzion mfl och om de verkligen ger minskat sug?

Hoppas någon har svar på mina frågor.
Tipsa gärna annars om var jag kan få svar på mina undringar. Att få neutrala och sannesenliga svar från diverse distributörer är ju hur som helst inte att tänka på.

Administrator
Från: Stockholm
Registrerad: 2002-02-23

Garcina 60% HCA 50 mg, Citrus Aurantum 6% 100 mg, Forslean 16 mg, Capsicum 0.5% 5 mg, Bioperine 5 mg.
/.../
Är dessa ämnen kanske bara meningslös "utfyllnad"

Det låter som det, ja. Köp det som ger mest ephedra för pengarna. Koffein kan du köpa på Apoteket. Aspirin är inte nödvändigt.

Undrar även över resterande ephedraprodukter som finns här i Sverige, Super Stacker, Lepigen, Ephedra Supercaps, Xtenzion mfl och om de verkligen ger minskat sug?

De dämpar aptiten och påskynda fettförbränningen något.

Registrerad: 2003-06-23

Hej!

Jag är en tjej på 30 år och har med stort intresse läst här i forumet om det örtbaserade ephedra. Jag äter nyttigt, proteinbaserad diet, men har svårigheter med mitt eviga sug på onyttigheter vilket stör min viktminskning.

Eftersom ni verkar vara insatta i ämnet, undrar jag vad som är skillnaden på Stacker2 o Stacker7? Jag har läst vad de innehåller, så det är inte innehållsförteckningar jag behöver, utan jag undrar om det är någon egentlig skillnad på de båda.

Stacker7 innehåller mer ephedra (450 mg) än Stacker2 (400 mg), men Stacker7 har å andra sidan mycket mindre innehåll av örtmotsvarigheterna till koffein och aspirin än Stacker2, så upptagandet av ephedran borde väl bli mindre i och med det, i alla fall av vad jag kunnat läsa mig till (eftersom koffein & aspirin samarbetar med ephedran) eller har jag missförstått allt?

Sedan förstår jag inte resterande innehåll i Stacker7:

Vet någon av er vad ovanstående ämnen är bra för? Jag har inte kunnat leta fram vad detta är för något. Är dessa ämnen kanske bara meningslös "utfyllnad" eller kanske rentav farligheter?

Hoppas någon har svar på mina frågor.
Tipsa gärna annars om var jag kan få svar på mina undringar. Att få neutrala och sannesenliga svar från diverse distributörer är ju hur som helst inte att tänka på.

jag har testat båda dessa och jag kan inte säga på rak arm vilken som är bäst. nu kör jag 7.an och den ger grym effekt vid spinning.. man svettas ngt otroligt.. och dricker mycket vatten. istället för at käka godis så dricker man vatten.. suget kan jag säga försvinner för godsaker.. men sluta inte äta vanligt! då blir du yr som *** och mår dåligt... för att få en jämn och bra fettförbränning så ska du äta så att du får en jämn blodsockerhalt.. då bränner kroppen mest.

Registrerad: 2003-06-21

Matti & BIFFEN, tack för era svar!

Registrerad: 2005-03-03

Ephedra är inte så jättelångt ifrån amfetamin och tjackpundare är också smala. Om ni har provat båda dessa preparat (amfetamin och ephedra) så inser man ganska snabbt hur närbesläktade dom är.

Registrerad: 2003-11-16

Ephedra är inte så jättelångt ifrån amfetamin och tjackpundare är också smala. Om ni har provat båda dessa preparat (amfetamin och ephedra) så inser man ganska snabbt hur närbesläktade dom är.

Jag vet folk som kört ganska mycket med amfetamin och det är inte alls som efedrin i effekten. Den kemiska strukturen är närbesläktad, men det är även koffein med detta. Dessutom är amfetamin inte speciellt bra för träningen ;)

Registrerad: 2003-04-22

jag har testat båda dessa och jag kan inte säga på rak arm vilken som är bäst. nu kör jag 7.an och den ger grym effekt vid spinning.. man svettas ngt otroligt.. och dricker mycket vatten. istället för at käka godis så dricker man vatten.. suget kan jag säga försvinner för godsaker.. men sluta inte äta vanligt! då blir du yr som *** och mår dåligt... för att få en jämn och bra fettförbränning så ska du äta så att du får en jämn blodsockerhalt.. då bränner kroppen mest.

Något att tänka på när man kör konditonssporter så som spinning är att ju högre du ligger i puls desto mer bryter du ner musklerna, om man använder efedrin så ökar det lätt på din maxpuls med 10 slag och då är man lätt uppe över den maxpuls man har i vanliga fall. Detta leder till att musklerna bryts ner. När man ligger högre i puls svettas man också mer. Fördelarna med att träna med efedrin i kroppen är att syreupptagningsförmågan förbättras så det bästa är att kombinera pass med och utan efedrin. Själv använder jag efedrin för att gå ner i vikt, vilket är omöjligt för mig utan hjälp av efedrin. Att jag förlorar muskler på köpet  är smällar man får ta :(

Registrerad: 2005-01-21

VIll bara påpeka att citat från "Nyfiken från näringslära" av Paulun sid 42

...resultaten är tillfälligaoch att det tom kan bli lite lättare att läga på sig fett efter att efedrinkuren är avslutad. Det beror på at kroppen sänker sin naturliga förbränning för att skydda sig mot att du ökat ämnesomsätttningen på kemisk väg."

så efedra är ingen mirakel medel och man kan bli smal med vanlig diet!

Registrerad: 2003-11-16

Det finns inga mirakelmedel men ephedra är det närmaste man kommer hos de preparat som ligger i gråzonen. Funkar ju fint men förlita inte er diet på det för det kommer inte att fungera

Registrerad: 2008-07-07

Hey Krip, och ni andra, var får ni tag på Efedrin??   

mvh

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Fan va folk ska dra upp en massa gamla effe-trådar helt plötsligt. Läs reglerna för guds skull, de har ändrats sen 2005:)

Moderator
Från: Umeå och Sporthallen
Registrerad: 2004-11-25

Exakt. Tråd låst.

Reglerna

Sidor: 1 Tråd låst

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB